Vad för Haglöfsrygga?

Hej! Se bilder - vad är det för modell? Det närmaste jag funnit är modellen Etapp 60l.
Den finns på Blocket till försäljning om ngn är intresserad.
 

Bilagor

  • 4E69827E-87C1-4BB1-8954-886C70D3C2F0.jpeg
    4E69827E-87C1-4BB1-8954-886C70D3C2F0.jpeg
    4.5 MB · Visningar: 76
  • 9C6FC56F-2B07-4964-8E1E-E5D6881DEEE9.jpeg
    9C6FC56F-2B07-4964-8E1E-E5D6881DEEE9.jpeg
    4.2 MB · Visningar: 71
Jag vill även se motsvarande bilder på ramsidan.
Nej, jag tror inte det är en vanlig Etapp, den där är mycket mer avancerad i sin detaljutformning.
Snabbtittat och ytligt sett ser det ut som något åt Grönlandshållet, men upphängt på en av
Colemanramarna... Klart intressant säck / design!

Kombinerad med en Mantor och ett modernt avbärarbälte vore det en höjdare att knalla
runt med, men Blocketpriset på 600 är lite för högt för att experimentera med...
/Odd
 
Senast ändrad:
Är det inte gamla Fjällrävenaxelremmar? Mina original från ur-Gyron såg ut så.
Sådär såg alla tillverkarnas remmar / axelremmar ut på den tiden. De använde samma underleverantörer allihop.
Ljusgrå polynåntingremmar med nästanvita Fixlock-spännen från Fixfabriken i Göteborg eller grönaktiga trippel-
balks metallspännen. Sånt var det ingen skillnad på då. Såväl Haglöfs som Fjällröven och CampTrails hade detta...
I det här fallet verkar vi vara före Fixlock till och med - eftersom det genomgående är metallspännena (som kom
från en annan underleverantör, som också levererade mycket till Kronans olika dylika behov) som används.
Krokarna till packväskan är samma krokar som senare blev "kamerakrok" på Alaska och Grönland... Själva säcken
är fäst till ramen med samma pianotrådslösning som alla andra säckar avsedda för Colemanramen.
Inget konstigt där...

Så det där är definitivt en Haglöfsprodukt - frågan är bara vilket modellnamn de satte på den...
/Odd
 
Senast ändrad:
Sådär såg alla tillverkarnas remmar / axelremmar ut på den tiden. De använde samma underleverantörer allihop.
Ljusgrå polynåntingremmar med nästanvita Fixlock-spännen från Fixfabriken i Göteborg eller grönaktiga trippel-
balks metallspännen. Sånt var det ingen skillnad på då. Såväl Haglöfs som Fjällröven och CampTrails hade detta...
I det här fallet verkar vi vara före Fixlock till och med - eftersom det genomgående är metallspännena (som kom
från en annan underleverantör, som också levererade mycket till Kronans olika dylika behov) som används.
Krokarna till packväskan är samma krokar som senare blev "kamerakrok" på Alaska och Grönland... Själva säcken
är fäst till ramen med samma pianotrådslösning som alla andra säckar avsedda för Colemanramen.
Inget konstigt där...

Så det där är definitivt en Haglöfsprodukt - frågan är bara vilket modellnamn de satte på den...
/Odd
Jag är ju inte någon Haglöfsexpert, men den medföljande packsäck/midjeväska, finns den lösningen representerad på någon annan modell? Det var faktiskt det som fick mig att köpa ytterligare en säck som jag med stor förmodan inte kommer att använda.
 
... den medföljande packsäck/midjeväska, finns den lösningen representerad på någon annan modell? ...
Jag har då aldrig sett den lösningen någon annanstans bland Haglöfs ramryggor.
Att använda Haglöfs Constriktor* som packpåse var (är?) inte ovanligt - men det där var en nyhet för mig.
*(Eller annan lagom liten toppturssäck.)
/Odd
 
Jag har då aldrig sett den lösningen någon annanstans bland Haglöfs ramryggor.
Att använda Haglöfs Constriktor* som packpåse var (är?) inte ovanligt - men det där var en nyhet för mig.
*(Eller annan lagom liten toppturssäck.)
/Odd
Nä, det väckte omedelbart min uppmärksamhet (för att annars helst bära Fjällräven). Snyggt, genomtänkt och väldigt praktiskt. Väskan är stor!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.