• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vad blir det till middag idag?

Jag har suttit här o kikat igenom lite olika trådar där det kunde tänkas handla om vad ni lagar till middag hemma, men hittade ingen sådan tråd. Eftersom jag var kock i lumpen en gång i tiden på 70-talets början och lagar mat ännu idag och konkurrerar med frun om en plats vid spisen.
Jag är intresserad av nya recept på det mesta utom vegomat. Vi äter det mesta samt årets tilldelning av älgkött vid medverkan på all jakt så brukar det ge runt 70 kg prima älgkött välhängt i kylrum i ca 11 dagar. I vårat vvo har vi byggt ett kylrum inne i slakthuset.:)
Idag blev det plättar, blåbärssylt, vaniljglass o mjölk. :)
 
Jag önskar att du hade frågat igår istället för idag! ;)
Idag blev det en färdig pizzadeg toppad med slattar av chilisås, ketchup och sriracha (letade all röd sås jag kunde hitta i kylen), mozzarella och en skalk morbier-ost, salami, en dutt oregano.
Hade du frågat igår hade jag varit nöjdare: renskavsgryta med purjolök och champinjoner och torkade trattisar, hopsåsade med creme fraiche, en slurk viltfond, svartvinbärsgele och lite grönpeppar, med kokt potatis.
 
Jag önskar att du hade frågat igår istället för idag! ;)
Idag blev det en färdig pizzadeg toppad med slattar av chilisås, ketchup och sriracha (letade all röd sås jag kunde hitta i kylen), mozzarella och en skalk morbier-ost, salami, en dutt oregano.
Hade du frågat igår hade jag varit nöjdare: renskavsgryta med purjolök och champinjoner och torkade trattisar, hopsåsade med creme fraiche, en slurk viltfond, svartvinbärsgele och lite grönpeppar, med kokt potatis.

Tack Monica! Man kan vrida på den där frågan på flera sätt!:)
 
Pyttipanna på överblivet kött (hamburgare, grillad korv, köttbullar och bacon som blivit över, tärnat och har i frysen) och självklart då med potatis lök stekt ägg o rödbetor.
Igår var det spaghetti carbonara
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...