Hellre än ett dedikerat rör och dedikerad ponton tar jag utrustning som kan användas till olika syften.
GPS borde väl uppfylla dina önskemål med råge:
http://www.orust-kajak.se/index.php?option=com_content&view=article&id=11&Itemid=14&lang=sv
Hellre än ett dedikerat rör och dedikerad ponton tar jag utrustning som kan användas till olika syften.
GPS borde väl uppfylla dina önskemål med råge:
http://www.orust-kajak.se/index.php?option=com_content&view=article&id=11&Itemid=14&lang=sv
det tar betydligt längre tid att klättra upp efter en vurpa, å sen tro man är upp. å sen plurra igen när nästa våg sköljer över kajaken, å så börja om igen. än det tar att blåsa upp 2 flottörer å sen åla sej upp. det är jävligt bra med flottörerna när man ska tömma kajaken å hålla på och krångla med prylar å kapell.
har man sen varit så listig att man satt fast dom i kajaken med telefonsladdspaddelsäkringslinor.
Har aldrig förut varit särskilt sugen på en VKV-kajak, tyckt de ser lite "gammalmodiga" ut och stor sittbrunn med begränsat knä/lårstöd skulle inte passa mig för klipplek och surf.
Men å andra sidan, här är väl ett gott "bevis" för att det är väl så dugliga som "havskajaker" :
http://www.havspaddlarnasblaband.se/b/s_kayak_12.html
Blivit klart mer intresserad av VKV efter denna långa tråd om ett diffust begrepp. På sätt och vis är de rätt snygga och har en "klassisk" look. Pontonsystemet skulle också passa rätt bra för kajaksegling tippar jag. Även om det verkar ta väl lång tid att använda i skarpt läge om man slagit runt.
Hursomhaver, bra att du är med i tråden K-Anka, behövs litet olika synsätt för ett givande diskussion.
App App inget dumt om Havsfidran nu
![]()
Inte många båtar som har Lys 0.8 kanske till och med lägre med fast prop.
däckslinor bakom sittbrunnen att sticka in en paddel under är verkligen SKITDÅLIGT!
den som inte tror mej, utan tror att det är skitbra å bara sticka in paddeln under några sketna däckslinor, kan ju testa själv å HÅRD vind och BRYTANDE sjö.
sen ändrar man snabbt uppfattning
Jepp, paddeln ska inte under däckslinor, den hålls på plats med handen för att snabbt vara tillgänglig för stödtag då man har tagit sig upp.
Kommentar från Ingvar ang VKV-pontonsystem:
Till detta kan man ansluta pontoner, delad paddel med paddelflottör, kajakvagn, låskedja mm.
Vi är övertygade om att om alla kajaker i marknaden vore försedda med rörfästet skulle färre olyckor inträffa. OBS fästet är inte patenterat, så det är fritt att kopiera.