Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vad är detta för ryggsäck?
- Trådstartare skurken
- Start datum
Har en likadan Alaska(som jag kan se) och det finns senare varianter som har lite annat bärsystem, dom säckarna
har tjockare "kuddar" mot ryggen medans min har "tyg" spännt runt ramen som gör att ryggen får ett avstånd mot säcken
annars är inte det någon skillnad på bärsystemet. Skiljer även i vikt dom senare väger mer(min väger 2,5 kg).
Men det viktigaste som min och säcken på bilden har är toppstramare vilket inte dom tidiga säckarna hade och jag tycker att
det gör ganska mycket för komforten/stabiliteten på säcken.Köpte min ryggsäck begagnad och tycker det var ett bra köp.
Min ryggsäck knirkar också men det är från bärremmarnas infästning i ramen, det kan man ta när det är behagligt att bära ryggsäcken.
Tomas
har tjockare "kuddar" mot ryggen medans min har "tyg" spännt runt ramen som gör att ryggen får ett avstånd mot säcken
annars är inte det någon skillnad på bärsystemet. Skiljer även i vikt dom senare väger mer(min väger 2,5 kg).
Men det viktigaste som min och säcken på bilden har är toppstramare vilket inte dom tidiga säckarna hade och jag tycker att
det gör ganska mycket för komforten/stabiliteten på säcken.Köpte min ryggsäck begagnad och tycker det var ett bra köp.
Min ryggsäck knirkar också men det är från bärremmarnas infästning i ramen, det kan man ta när det är behagligt att bära ryggsäcken.
Tomas
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
det är ett "äldre" bärsystem, min har kraftigare, mer vadderat, avbärarbälte.
Det senare bärsystemet (ändrades nån gång vid senaste sekelskiftet?) såg ut nåt i den här stilen:
En annan skillnad är väl att de nyare säckarna har snabbspännen och dessutom en sovsäcksingång i säckens undre del?

En annan skillnad är väl att de nyare säckarna har snabbspännen och dessutom en sovsäcksingång i säckens undre del?
Alaskan i nyskick för 400 känns som ett otroligt mycket bättre köp än Skarjan för 300! Grattis!
.
Jag sitter med Tysklindskatalogen 1982, 83 och 84 framför mig (ja, jag är en nörd),
Alltid bra att ha en nörd till hands om man vill ha specialinfo:
Framgâr det om dessa sáckar fortfarande tillverkades i Sverige under den aktuella tidsepoken? Skulle tro att sà var fallet, men vore kul att veta.
Vi som var med på 70-talet minns snacket kring lägerelden.
- Hur f*n kan du ha en haglöfssäck? Fjällräven Expedition ska det vara, det hörs ju på namnet.
Fanns visst en Haute Route som var poppis oxå.
-Tacka vet jag Caravan Carry Combi då sover man gott, snack det räcker med Agungliak Igloo, blå!
Och hade man inte ett vitt och fint cellplastunderlag, eller om sommarjobbet varit lönsamt ett karrimat, så fick man höra hur tungt och klumpigt det var med luftmadrassen. Se där, fjäderviktarna var igång redan då
- Hur f*n kan du ha en haglöfssäck? Fjällräven Expedition ska det vara, det hörs ju på namnet.
Fanns visst en Haute Route som var poppis oxå.
-Tacka vet jag Caravan Carry Combi då sover man gott, snack det räcker med Agungliak Igloo, blå!
Och hade man inte ett vitt och fint cellplastunderlag, eller om sommarjobbet varit lönsamt ett karrimat, så fick man höra hur tungt och klumpigt det var med luftmadrassen. Se där, fjäderviktarna var igång redan då
Alltid bra att ha en nörd till hands om man vill ha specialinfo:
Framgâr det om dessa sáckar fortfarande tillverkades i Sverige under den aktuella tidsepoken? Skulle tro att sà var fallet, men vore kul att veta.
Nej, det står inget om det. Men jag gissar att du har rätt.
Ett antal år efter att att Haglöfs hade sålts vidare från familjen Haglöfs till Bonnier så så köpte en av familjemedlemmarna tillbaka fabriken i Borlänge och startade Sacci.
Det var 1987 (jag läser innantill på Saccis webbplats nu
Liknande trådar
- Svar
- 8
- Visningar
- 1 K
- Svar
- 5
- Visningar
- 892
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips