Vad är detta för Kajak?

7238177075.jpg

Ägaren säger att det är en Tiger, det enda jag hittade var denna sida.
http://www.tigercanoe.com/ och dom vill inte kännas vid den modellen.

Självklart den till höger.
Tack på förhand.

Hej.

Det ligger inte innom ramen för min förmåga att "artbestämma" kajaken från bilden, men det har funnit/finns en tillverkare vid namn Struer (litet osäker på stavning) som har genom åren haft ett omfattande racingkajak sortiment. Många modeller har haft kattnamn så som tex.Tiger & Couger.
Kajaken på bilden kan mycket väl vara en av dessa, racing kajaker har historiskt varit väldigt lika enligt min uppfattning.

MVH / G

Ser

onekligen ut att vara mycket lik Struer Tiger även om bilderna som är länkade till ovan visar på en träkajak.

Thure

Jag sökte information om Struer har gjort den i plast men inget finns på hemsidan. Har själv misstänkt att det var en Struer men blev osäker när jag inte hittade något på internet om Tiger i Plast.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Struer's Lancer, Tiger och Cleaver har byggts på licens av andra tillverkare. Struer har aldrig byggt dem i plast.

Påminner lite om min Kirton Trainer som jag sålde för ett par år sedan
//Peter

Bilagor

• Kirton-Trainer.jpg
    Kirton-Trainer.jpg
    37.4 KB · Visningar: 2,099

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips