Vad är detta för Kajak?

7238177075.jpg

Ägaren säger att det är en Tiger, det enda jag hittade var denna sida.
http://www.tigercanoe.com/ och dom vill inte kännas vid den modellen.

Självklart den till höger.
Tack på förhand.

Hej.

Det ligger inte innom ramen för min förmåga att "artbestämma" kajaken från bilden, men det har funnit/finns en tillverkare vid namn Struer (litet osäker på stavning) som har genom åren haft ett omfattande racingkajak sortiment. Många modeller har haft kattnamn så som tex.Tiger & Couger.
Kajaken på bilden kan mycket väl vara en av dessa, racing kajaker har historiskt varit väldigt lika enligt min uppfattning.

MVH / G

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Ser

onekligen ut att vara mycket lik Struer Tiger även om bilderna som är länkade till ovan visar på en träkajak.

Thure

Jag sökte information om Struer har gjort den i plast men inget finns på hemsidan. Har själv misstänkt att det var en Struer men blev osäker när jag inte hittade något på internet om Tiger i Plast.

Struer's Lancer, Tiger och Cleaver har byggts på licens av andra tillverkare. Struer har aldrig byggt dem i plast.

Påminner lite om min Kirton Trainer som jag sålde för ett par år sedan
//Peter

Bilagor

• Kirton-Trainer.jpg
    Kirton-Trainer.jpg
    37.4 KB · Visningar: 2,075

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips