Vad är detta för djur?

Är det någon som vet vad detta är för djur? Det låg vid sidan av vägen vid dagens cykeltur. Jag uppskattar längden av kroppen (utan svans) till 30-35 cm. Så här efteråt skulle jag givetvis sällt en vattenflaska bredvid för att få bättre begrepp om storleken.

OT: Det gick åt 4 liter vatten + ett antal glas vatten när jag kom hem och GPSsen visade 45,7 km

Per

Bilagor

• Djur Img_0189.jpg
    Djur Img_0189.jpg
    66.5 KB · Visningar: 3,198

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Da det ser ud som om den har stor brystplet der når ned på forbenene, tror jeg det er en stenmård ~ martes foina. Ikke en mård Martes martes

Da det ser ud som om den har stor brystplet der når ned på forbenene, tror jeg det er en stenmård ~ martes foina. Ikke en mård Martes martes

Stenmård har funnits länge i Danmark men inte i Sverige och det verkar inte finnas några rapporter om att den har kommit hit heller. Dessutom är bröstfläcken på Pers bild gulvit som hos skogsmården och inte helt vit som den enligt beskrivningen ska vara hos stenmården.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips