Utsidans nya design

Ska ge detta en tid, men reagerar direkt spontant på att det (återigen) krävs fler tryckningar för att komma åt många funktioner, t ex "Köp/Sälj" i listen, bloggar från startsidan, emojis i skrivlisten, m m. Om en av målsättningarna varit ökad användbarhet, så har alltså just detta snarast gått åt andra hållet. Det finns ju plats för fler delfunktioner i både huvud- och skrivlisten?

Saknar förhandskitet på de senaste bloggarna på startsidan.

Får nu reklam i högerspalten (dator) resp. botten (mobil) trots att jag är medlem.

Sen kan jag inte låta bli att tycka hemskt illa om den fula röda (med dragning åt rosa :p) nyans ni valt för rubriker m m, men det är trots allt en bisak.

Positivt att ni denna gång inte verkar tappa sökfunktionen; helt överordnad prio åtminstone för mig personligen - det är den som gör Forum och andra delsidor till den effektiv kunskapsbas den utgör för (tror jag) många läsare.
 
(...)
Positivt att ni denna gång inte verkar tappa sökfunktionen; helt överordnad prio åtminstone för mig personligen - det är den som gör Forum och andra delsidor till den effektiv kunskapsbas den utgör för (tror jag) många läsare.
Nähä - ingen fungernade sökfunktion alls :(. Antar/hopas att det är ngt tillfälligt!
 
Tycker den illröda färgen är lite väl "varningsbetonad" för att användas för standardsaker som namn och rubriker. Går den att byta till annan färg eller göra mindre "signal-starkt" färgad?

/Patrik
 
Jag älskar den rödrosa färgen! Ful som fan men det gör det ju lite charmigt liksom. Som kuriosa kan jag nämna att det var årets färg 2019.

Jag tycker ni kunde gå igenom vänstermarginalen lite.

Flikarna, Forum - Vad är nytt - Inställnigar, ligger nu några mm åt höger jämfört med allt annat. Rubrikerna på exempelvis sidorna "Köp och sälj" och "Senaste artiklar" ligger kloss an vänsterkanten, alltså lite till vänster om allt annat. Medan rubriken "Nya Inlägg" i forumet ligger linat med allt så som känns naturligt. Alla förskjutningar av vänsterkanten hit och dit ger ett rörigt intryck helt i onödan.

Alltså jag kommer tycka lika mycket om Utsidan oavsett hur ni sköter era marginaler men nu när ni ändå frågar :)
 

clindh

Forumvärd
För mej som är färgblind röd/grön passar rött inte alls som rubrikfärg.
Jag håller med - forumets design (som är lite fråstående från övrig design rent tekniskt) behöver få lite mer översyn och kärlek, har inte hunnits med riktigt. Vi behövde dessutom få ut nya designen, så att forumets programvara nu kan uppdateras - så kan vi justera mer.

Håller med om att signalfärgen hamnat på lite väl mycket i forumet, vi skall justera det.
 
Svart bra även om man ej är färgblind så är alla andra färger svårare att läsa speciellt ute ibland kan det vara akut att få råd.
Fixa även så text kommer först om man har dålig täckning ev även en html variant.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.