Utrustning för popcorn

Har poppat ute med Trangias AlSt gryta och lock, Har en 10 l diskbalja till flerbruk bl a.

Senast ändrad:
Popcorn är ju lätt bästa tältsnackset när det regnar!

Tar liten plats, mosas inte i packningen som chips o hyfsat nyttigt. En kastrull med lock, en slatt olja o en dutt salt så, ingen anledning att krångla till det!

Att poppa popcorn med aluminiumkastrull är kanske riskabelt, men rostfri eller titan funkar. Jag förstår inte vad den där tingesten är bra för. En stekpanna eller kastrull med lock har jag använt till popcorn sedan 7 års-åldern.
/John

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Han menar nog på stormkök. En tunn alubytta med bara lite olja på botten. Risk för överhettning antar jag.

//J
1000002328.jpg

Kan rapportera att det går utmärkt med tunn alukastrull, skaka lite bara.

Jag har också gjort popcorn i aluminiumkastrull. Jag ser inte att den värme som är aktuell tillsammans med lite olja skulle vara farligt.

Om jag har fel skulle jag vara synnerligen glad över att bli korrigerad... :)

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.