Utnyttjar man kajakens potential?

Re: Full potential

Lorre2; sa:
...jag har tackat nej till både barndop och bröllop för att vara ute...

-Hardcore! Jag måste höja ribban lite. Ägnar man för mycket tid åt att göra vad andra vill att man skall göra blir det inte nog tid kvar för äventyr, så är det.

"Bröllopet uppskjutet till klockan 16.30 pga gynsamma segelvindar"

Prylkänslan

chralm; sa:
...Jag håller med dig till 110%, men ibland måste man kunna motivera sina dyra prylar, och då passar mit svammel ovan ganska bra:)
Vadå motivera sina dyra prylar. Du måste byta synvinkel helt enkelt:
"Åh vad jag är lycklig eftersom jag klarar av att spara pengar till en sån här fin grej, och inte slösar dem på något nedbrytande skräp..."
Så länge du ärligt har slitit för att få ihop pengar är det ju helt rätt att du unnar dig något för dem, pengarna är ju dina (förutsatt att du inte är gift...).
[Ändrat av joakimr 2002-09-04 kl 08:43]

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
I mitt äktenskap gjorde vi såhär:

Ja-ja, jag skriver "gjorde". Äktenskapet är upplöst. Men det berodde inte det minsta på ekonomi och pengar.

Vi hade INTE gemensam ekonomi. Vi hade privata konton, vi diskuterade knappt ens pengar. Vi visste nog inte ens vad den andre tjänade eller hade på banken.
Jag pröjsade räkningarna en månad och hon nästa. Det jämnade ut sej på året. Samma sak med matinköp och annat gemensamt.
Inget jävla tjafsande av typen: "Ja, men sist vi handlade betalade jag. Då gick det på 276 kronor, nu har vi bara handlat för 189 när du skall betala!.."

Jag kom emellanåt hemsläpande på en ny stereopryl eller ett nytt objektiv. Hon kunde få för sej att köpa en packe böcker. Inget tjafs.

Strmbrg,

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips