Utflykt /vandring - grotta- 11 och 13 åring

Jag vill så gärna göra en mindre helgvandring eller bara utflykt med mina två älsklingar. En härlig naturupplevelse som innefattar grottor av något slag. Helst ett ställe där man kan gå in på egen hand. Vi bor utanför Stockholm och kan tänka mig en mindre tågresa. Ett plus är om det finns vatten. Bara man får till det på max 3-4 dagar.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Bodagrottorna i Iggesund är ett rejält grottsystem, längsta urbergsgrottan i Sverige om jag minns rätt. Där hade vi jättekul i två dagar med barnen när de var mindre. Naturen runt omkring minns jag inte så mycket av, men vi bodde på campingen i Iggesund och där fanns badplats.

Klövberget på Tyresö, går SL buss till ällmora + 2km promenad. Kanske finns någon närmare busstation också.

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips