Utflykt /vandring - grotta- 11 och 13 åring

Jag vill så gärna göra en mindre helgvandring eller bara utflykt med mina två älsklingar. En härlig naturupplevelse som innefattar grottor av något slag. Helst ett ställe där man kan gå in på egen hand. Vi bor utanför Stockholm och kan tänka mig en mindre tågresa. Ett plus är om det finns vatten. Bara man får till det på max 3-4 dagar.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Bodagrottorna i Iggesund är ett rejält grottsystem, längsta urbergsgrottan i Sverige om jag minns rätt. Där hade vi jättekul i två dagar med barnen när de var mindre. Naturen runt omkring minns jag inte så mycket av, men vi bodde på campingen i Iggesund och där fanns badplats.

Klövberget på Tyresö, går SL buss till ällmora + 2km promenad. Kanske finns någon närmare busstation också.

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips