"Utekokboken" & "Bortom frystorkat" slut hos förlagen.

Vet någon var man kan få tag i dessa böcker. Bägge är slut hos förlagen och de planerar inte att trycka fler.
/ Nicke

Ingen överraskning

Om jag inte minns fel så reades Bortom Frystorkat och/eller Utekokboken på bokrean i februari i år, och det brukar vara ett tecken på att förlaget vill bli av med sitt lager. I och för sig ingen tröst eller svar, men något att tänka på vid kommande reor eller allra bäst köp en intressant bok så fort den kommer ut.

Per Brune

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
JAg tycker nog att bortom frystorkat inte är så värst bra. Ska du följa deras rekommendationer får du ta med dig lastbil.

Håller med

Bortom frystorkat är ingen höjdare. De flesta recepten passar inte för långvandringar mm och du kan dessutom hitta dom (recepten) i en vanlig kokbok. Men bilderna är ju många....

Tänk ut vad som håller sig och är näringsrikt (bacon, ägg, smör, potatismospulver, korv, tomatpurré osv)och bläddra igenom t.ex "Vår kokbok" så får du en bättre receptsamling.

Utekokboken

Jag håller också med ang boken bortom frystorkat. (det kankse finns en anledning till varför den heter som den heter?)

Om Utekokboken är den av Anita Forsell så såg jag den i flera exemplar på Storulvåns fjällstation när vi passerade förra veckan. Den kanske finns på andra STF-anläggningar eller så kanske de kan skicka en från Storulvån.

/Ulrica

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips