US Navy SEALs köper nya överlevnadssatser

Ja, fast ofta finns det snoddar mm att plocka från kläderna. Det beror ju lite på var man hamnar i nöd någonstans också :)

Självklart är det så. Men när jag är ute och kör mina överlevnadsrundor så använder jag nästan bara paracord för att slippa ta i sönder k.läder eller skor. Burkar vira in min knivslida i paracord plus ha den något armband i samma material.

Sulle man råka ut för en överlevnadssituation i skapt läge så självklart får man ta vad man har. Man ska bara tänka på vad man tar i sönder. Jag var med om ett exempel i militären när vi var ute på en överlevnadsövning (vintermiljö) och efter några dagar med dålig mat så tog min kollega i sönder sin värmerock så han kom åt trådarna i sömmarna. Jackan föll i hopp och kollegan frös som fan. Tanken bakom hans lilla projekt var fiskelina och vira kniven runt en pinne (spjut).
 
Förutser bara nöd nu när man måste prebetala WCbesöken med sin smartphone! Det laddade SIM-kortet saknas ju i deras sats!

Det slutar inte där, efter årsskiftet måste man ansluta till minst ytterligare en tjänst för att kunna betala via sin smartphone... typ wywallet eller en liknande oseriös tjänst som tillhandahålls av ett dotterbolag till din mobiloperatör. Ska man kunna röra sig över hela Sverige behöver man ansluta till flera eftersom ingen av dessa dotterbolag är rikstäckande.

p.s. jag är INTE bitter, inte ett dugg
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.