Upphittat rep Bistaberget Sörmland 17 maj 2012

Vi plockade upp ett kvarglömt rep på Bistaberget den 18 maj 2012. Tror att det var två tjejer i 35-40-årsåldern som lämnade det efter sig den 17 maj. Tyckte vi hörde något om Göteborg så repet kanske hör hemma där?

Återfås mot beskrivning.

Hör av dig på 073-8308702

/Dag Lestander

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jo, nog ska repet få tillräckligt med kärlek och många trevliga utflykter med mig om den rättmätige ägaren inte vill ge sig tillkänna. Men jag väntar några veckor innan jag adopterar det.

Det var två tjejer som var på Simonsberget i söndags och frågade om någon hittat ett rep på Bistaberget. De skrev en lapp med telefonnummer och satte på bordet men jag skrev ju förstås inte upp det eftersom jag inte hade sett något rep. Ska kolla om jag åker ut någon kväll i veckan (ev torsdag). Risken är väl att lappen är oläslig eftersom det regnade en del i natt...

Ägaren

Jag blir så glad och lycklig över allas omtanke om mitt rep och framför allt att det finns så engagerade människor.
Tusen tack allihopa
Har lovat att vara snäll i en vecka speciellt med tanke på gissningen av åldern.
Ann

en sak som är härlig med klättrare är att de oftast förstår avsaknaden av klättergrejer och att det är viktigt att de kommer hem igen! "Vi" är ett hederligt och härligt släkte :) D var en finfin långhelg på simonsberget/bistaberget, nu blev den än bättre!

Ibland kan det tyvär slå lite åt fel håll... Jag hittade ett rep en kväll på vad jag tyckte var ett mycket märkligt ställe uppe på Simonsberget/Tunaberg och försökte hitta ägaren... Jag fick sedan se ett email från ägaren där denne varnade för tjuvar då ett rep blivit slutet :( Nu fick ju ägaren tillbaka sitt rep men efter att ha läst det mailet så tar jag inte längre för givet att det som man hittar är verkligen kvarglömt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips