Klart att det är olagligt, om man ska hålla sig till texten i licensavtalet. Fast hade jag varit som du hade jag inte annonserat det här, utan bara gjort det.
Anders
Anders
http://www.garmin.com/support/faqs/faq.jsp?faq=251&webPage=Cartography&lang=enJojje2; sa:Det kan ju inte vara olagligt att 2 personer med var sin gps köper en uppdatering (man får väl 2 koder)?
Jag har inte handlat på drygt ett år (innan de började ta ut engelsk moms till EU-länder) men då tillkom inga dolda avgifter.50$ + moms = 440 kr (har jag glömt någon dold avgift?)
Jag har själv inte nån bra koll, men har inte det gamla kära Lantmäteriet en roll här? Är det någon som vet om NavTech, som sammanställer kartorna, köper kartdatat från Lantmäteriet?johanj; sa:Har även upptäckt att följande nya stora vägar saknas.
Nya E20 förbi Strängnäs finns inte med, saknas gör även den nya dragningen av E4 förbi Örkelljunga till Markaryd. Bägge dessa vägar öppnades i oktober så kartmaterialet måste vara äldre än så. Nya dragningen av RV44 mellan Uddevalla-Trollhättan är inte heller med. Den vägen öppnades i sommras så det är lite konstigt att dom inte kunnat få med den.
/Johan
Jag kan alldeles för lite om väg- och kartproduktion för att kunna argumentera emot i detalj men på mig låter den slutsatsen som en ganska kraftig förenkling.johanj; sa:Dock så är den slutgilltiga dragningen av vägen känd långt innan öppningsdatum och eftersom Navteq köper kartmaterialt digitalt så borde ledtiderna vara så pass korta att uppgifter som varit kända i minst 12 månader borde finnas med i City Select 7.
Min gissning är att det egentligen är registreringsdatum och inte inköpsdatum som gäller. Något annat system låter alldeles för felkänsligt och krångligt.sejohas; sa:Någon som vet om det är samma regler som gäller för en obruten ännu ej registrerad mapsource product?