Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Uppblåsbart liggunderlag

Jag har skaffat ett fint och bekvämt ppblåsbart liggunderlag. Undrar nu om de håller för att läggas direkt på backen (sten kottar pinnar mm) eller om man ska nöja sig att använda det när man ligger i tält. Är det känsliga för punkteringar?

Du klarar nog en och annan kotte.

Det beror ju lite på vad du har för liggunderlag, men eftersom du skrev att det var ett fint så ska det nog klara kottar. Har visserligen fått ett hål på mitt thermarest, men å andra sidan har jag aldrig tänkt på vad jag har gjort med det, så jag får nog skylla mig själv.
Hunden åt upp ventilen en gång också, men det var ju inte precis liggunderlagets fel.

Men å andra sidan så har jag nu alltid en lagningssats i påsen till mitt liggunderlag som extra säkerhetsåtgärd.

Mvh
Måns

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det är av märket Vaude och säljas på http://www.getout.se. smart tanke att ha med lagningssatsen istället för at den ligger hemma i en låda. Tror jag tar och använder det fritt och ser vad som händer, det är ju gjort för att användas får man hoppas. Tack för ditt snabba svar.

Stock å sten

Har ett Therma-Rest som jag inte lyckats få hål på ännu. Jag vill påstå att jag plågat mitt liggunderlag ganska illa utan att det ännu gått sönder. Med sunt förnuft så kommer det med största säkerhet hålla i många år för dig. Håller med om att man alltid skall ha reperationsutrustningen med, använde min för att laga ryggsäcken i Indien efter en omild behandling i en rostig buss..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips