uppblåsbara liggunderlag

Felsökning..?

OK, jag tar risken att skaka liv i den här tråden igen, för att höra om någon har några fler tips på hur man hittar hål i "självuppblåsande" liggunderlag.

Har pyspunka på ett McKinley och har testat alla metoder som föreslås i detta eminenta forum; hålla under vatten, tvållösning, pumpa upp in absurdum - inget funkar, och lik förbaskat läcker fanskapet.

Förslag på ett sista räddningsförsök, innan jag begår lustmord på det och köper ett vanligt liggunderlag mottages taxamt!

/magnus

Re: Felsökning..?

aäkovbd; sa:
Förslag på ett sista räddningsförsök, innan jag begår lustmord på det och köper ett vanligt liggunderlag mottages taxamt!

/magnus

Varför inte kombinera en sista hålsökning med lustmordet och fylla liggunderlaget från gasoltuben.
En tändsticka borde sedan avslöja pyspunkans läge omedelbart.

Sedär. Problemet löst...permanent.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej hej!

Har själv ett Thermarest. Guidelight 3/4, lättvikt 3,8cm och jag stormtrivs med detta liggunderlag. Innan så hade jag ett "vanligt" liggunderlag och det går inte ens att jämföra sovkomforten, man sover som en liten prinsessa! Självklart så är dom ju då lite dyrare än icke uppblåsbara men det är värdt varenda liten extra krona att köpa ett Termarest. Har sovit på dom flesta underlagen och mitt är lika fint som när jag köpte det. Om man är rädd för att det ska bli för kallt så kan man kör med dubbla liggunderlag under delen rygg/rumpa och då räcker det med att kapa av ett "vanligt" billigare underlag! Kan vara skönt på vinter framför allt! Det finns ju många olika typer av Termaret men jag kan rekomendera ett ANTISLIP vilket gör att du slipper att glid omkring på underlaget! Om du vill köpa det lite billigare så kan du gå in på http://www.northstar.se Dom ligger lite under priset om man då utgår ifrån Naturkompaniets priser.

Sov gott!
/Millanbong

Re: Felsökning..?

aäkovbd; sa:
OK, jag tar risken att skaka liv i den här tråden igen, för att höra om någon har några fler tips på hur man hittar hål i "självuppblåsande" liggunderlag.

Har pyspunka på ett McKinley och har testat alla metoder som föreslås i detta eminenta forum; hålla under vatten, tvållösning, pumpa upp in absurdum - inget funkar, och lik förbaskat läcker fanskapet.

/magnus

Ja, att hitta hål på fältet där allt vatten rör sig är nästintill
omöjligt.

När jag ställde samma fråga här för några år sen fick jag tipset på en liten burk med små kulor; man för burken över madrassen
och där punkan är börjar kulorna att dansa. Det var ett
tyskt internetföretag som sålde burken, nån
anna vet säkert bättre vad de heter.

il C.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips