Understalls kalsonger

Har tankt kopa mig nan form av understallskalsong infor sommarens vandringar.

Hittade Helly Hansens Sport Boxer har (den enda jag hittils hittat har (Glasgow)) sa jag undrar om det ar nan som har nan erfarenhet av dessa och vad asikterna om dessa ar.

Nat annat marke som kan vara vart att leta efter ?
 
Janus boxer är kanon går runt på två par när jag är ute... En 100% ullkalsong funkar till fjälls på paddling mm.
 
Craft

Fick för ett par år sedan ett par craft boxerkalsonger. De är i "superunderställstyg" med vindstoppare för manlig-kvinnligheten. Har nu totalt tre stycken och skulle nu mer aldrig använda mig av något annat vid fysisk aktivitet som vandring/löpning/skidor. Helt klart värt att testa motsvarande!!
 
Som alltid - Lowe Alpine...

Själv använder jag Lowe Alpine's "Dryflo 120"-kallingar som jag tycker är suveräna - inte minst för priset. Kostar 95 FRF (ca 130 kr) på http://www.cham3s.com

Har du vägarna förbi kan du ju naturligtvis oxå köpa dem på plats i Chamonix...

/Magnus
 
Erica

Själv har jag köpt av märket Erica på K.G Jonsson sport i Solna. Det finns även på andra platser. Syntet och vanlig (ej boxer) modell. Fungerar alldeles utmärkt (jmf med bomull). Priset var ca 120 :-.
De har ingen "vidfront" som Helly Hansen (HH) men enligt min åsikt behövs inte det på sommar och höstfjället. De känns mjukare än polypropylenet som Du har i "HH".

Mvh/Björn
 
Jag tror att det är dom du frågar om som jag har 2-3 par av sen några år tillbaka. Jag kan inte säga att dom är bättre eller sämre än andra som jag haft, men dom fungerar som dom ska i alla fall.
 
Jag får väl slå ett slag för Newlines kalsingar. Har dem både vid träning och vandring. Fungerar utmärkt.
 
Patagonia

Själv köper jag Patagonias underkläder för att de är så oerhört sköna, men visst finns det andra märken som är betydligt mera prisvärda.
 
Vindstilla i skrevet

Windstopper mellan benen...? Är det någon speciell sport som ger extra mycket vindgenomblås i grenen? Shortsskidåkning eller långfärdsskridsko i bara understället? Har själv aldrig upplevt sådana problem och undrar därför. Snarare hade jag önskat lite mer ventilation just där, men de detaljerna behöver vi inte gå in på här.

Rasmus, som av misstag råkade köpa en Winstopperkalsong :eek:)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.