Underställ i helst bambu av längre modell

Gillar bambu materialet och tänkte köpa mig ett underställ men tycker att det är svårt i allmänhet att hitta byxor och tröjor som passar. Oftast är armar och ben för korta.
Är 190cm lång och väger 75kg. Benen är långa i förhållande. Har jeans i storlek 32" x 36"

Önskar tips på underställ i helst bambu som skulle kunna passa.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Lååånga

De bambuunderställ jag köpte från ITAB för ett antal år sedan hade väldigt långa ärmar och ben. Kanske är det så fortfarande.

Jag har också förhållandevis långa ben och brukar ha svårt att hitta byxor som sitter bra.
Jag köpte på mellandagsrean på ITAB ett bambuunderställ från ”T&P” - jag antar att det är deras egna märke, som jag i och för sig bara hunnit använda två gånger, men som jag hittills tyckt fungerat väldigt bra i storleken.

Möjligen kan det vara ett tips?

Varför i hela friden ska du ha ett underställ i rayon/viskos? Då är ju t.o.m. bomull bättre.

Nu frågar du ju inte mig men jag tycker att bambu har stora fördelar jämfört med bomull. Skönt mot huden, torkar relativt snabbt och du kan ha det några dagar utan att det luktar skunk. Har du provat bambu själv?

Ylle (Merino) är väl överlägset det mesta vid längre turer.

Lite OT men när vi nu diskuterar materialet: bambu är ett väldigt skönt material men jag har funderingar ang. hållbarheten. Någon som testat under en längre tid? Har använt strumpor i bambu och gillar dem men upplever att de inte håller särskilt länge. De slits i och för sig på ett annat sätt än underställ men finns här någon som testat?

Lite OT men när vi nu diskuterar materialet: bambu är ett väldigt skönt material men jag har funderingar ang. hållbarheten. Någon som testat under en längre tid? Har använt strumpor i bambu och gillar dem men upplever att de inte håller särskilt länge. De slits i och för sig på ett annat sätt än underställ men finns här någon som testat?

Underställen håller bra. Jag vill påstå att dom håller bättre än ylle men troligen inte bättre än bomull. En del av mina underställ har visserligen fått små hål men det beror på en boston terrier valp som heter Bosse.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips