UL på fötterna?

Tycker inte att jag haft problem med fäste, men mina är inte så himla gamla ännu. Kanske kommer när gummit blivit lite avslitet?

Sen torkningen är väl det enda som är "negativt", det är ju tyg och inte nylon ;)

Använder mina när jag orienterar i skog och mark och då har de varit alldeles utmärkta.

Min packning landar någonstans på 9,5-10 kg för en vecka exkl mat, men inkl ryggsäck, skor, kläder jag har på mig osv. Så runt 13-14 kg borde jag landa på och då tycker jag att kängor känns lite overkill (undantaget snöproblemet).

Lista med gram kommer för den som vill ha det.. verkar vara ont om folk som väger sin utrustning :)

// Jocke

Joakim Ambrosson; sa:
Lista med gram kommer för den som vill ha det.. verkar vara ont om folk som väger sin utrustning :)

// Jocke

Oj! Vad händer efter detta?? :) Kan nämna att min nyinköpta spork i titan väger 16 gram. 9,5-10 kg är bra bantat.

Peter P.
[Ändrat av pal2 2006-04-29 kl 14:30]

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ändå väger ryggsäck 1,7 kg och sovsäck 1,1 kg, vilket kan minskas med åtminstone 1 kg totalt.

Pjux är just nu Pumorna på 571 gram, med mina Lundhags högskaftade stiger detta rejält tyvärr, därav frågan i början :(

// Jocke

Joakim Ambrosson; sa:
Ska se om jag kan sålla bort mina kängor genom att ta med tex ett par gympadojor och ett par sandaler vid regn.
Tycker det låter kallt att gå i sandaler i fjällen när det regnar. Borde finnas kängor som väger ungefär lika mycket som ett par gympadojor + ett par sandaler.

F ö, var rädd om fötterna de är bra till mycket och svåra att laga.

Jo, exakt, snö och sandaler/gympapjux är ingen höjdare. Då är ju kängor det enda rätta eller möjligtvis vadderade stövlar.

Mina Lundhags Professional väger som sagt massor, men det kanske är nödvändigt på vissa turer..

// Jocke

Joakim Ambrosson; sa:
Jo, exakt, snö och sandaler/gympapjux är ingen höjdare. Då är ju kängor det enda rätta eller möjligtvis vadderade stövlar.

Mina Lundhags Professional väger som sagt massor, men det kanske är nödvändigt på vissa turer..

// Jocke

För att vara exakt 902 gram för höger och 882 gram för vänster ;) Kul att det skiljer en del..

// Jocke

Joakim Ambrosson; sa:

// Jocke
Men, så låt bli områden med snö när du är ute med gympadojjorna. Jag har nog inte tvingats korsa snöfält alls de senaste årens fjällvandringar (bara gjort det på kul).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips