• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

UH-Lista

men Malindo. du behöver inte gå långt, dessa väger minst 2 kg paret:)

Christian;)

ah, dessa bomb-säkra gammla Karakorum; tjockt och fint läder i ett, ouslitligt ,stycke, 12mm randsydd Vibram-gummi sula med original caramato-räffel (vilka härligt djupa och tydliga spàr dessa gav i snön/leran)... sicket misstag att ta bort denna Juvelens Krona ur kollektionen nu när UH àter kommit kommit i ropet..
 
three-potjies-potjiekospotfoodsouthafrica.jpg


Muuriikan utgår iframtiden för en potjie.

Man kan kombinera den som gryta, hink, latrin, kamin och rastpall.

SAKER AV VIKT GÖR SIN PLIKT
 
Tycker UH-tanken faller bort lite här om man anvánder samma grej till en mángd olika saker: exempelvis skulle jag kunna tänka mig ha tvâ: en för latrin, tänke-pall och cyklist-hinder, och en annan för matlagning och bongo-trumma. .

coco-bongo-cancun.jpg
 
Men Mats :)
Lyssna nu..
Så länge vikten hos ersättningsprylen översstiger den sammanlagda vikten hos alla de föremål den ersätter, så har universums heliga lag om UH verkat.
 
Sluta lägga ut bilder på mig! Jag har en iMac å den är tung:

Size and weight (20-inch)
* Height: 18.5 inches (46.9 cm)
* Width: 19.1 inches (48.5 cm)
* Depth: 7.4 inches (18.9 cm)
* Weight: 20 pounds (9.1 kg)

Nu har ju jag en 17" tummare och den har de tagit bort ur produktionen eftersom den blev för lätt. Booka'rna är ju för tunnisar som inte orkar levitera med en iMac.
Men den här mannen har en pinne i marken?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.