Udda maträtter från trafikdödade djur

Han körde grävlingshuvudet i ugnen i 6 h i en gryta. Ev fluglarver utgör knappast någon fara i sig, däremot kan ju bakterier bilda toxiner som inte försvinner vid uppvärming.
 
Ormdoft

Snok luktar, jag vet för under några månader av min ungdom hade jag en i byxfickan mest. Den bästa effekten gjorde den på tanternas kafferep! Det var väl lite styggt. Vid röjning hittade jag ett par joddlarbyxor från den tiden och minsann luktade de inte fortfarande lite snok nära 50år senare. Jo han/hon? rymmde åter till naturen.
I Centralamerikas djungler kunde man lukta förutom se spåren av stora ormar, de luktade pyton, men köttet var gott. Ödlorna däremot smakade lite mysko minst sagt. Vit trästubbelarv smakar ok så någonstans finns det väl smaker som överförs samt att matvanorna spelar en stor roll. Vilda grisar brukar ju ha trikiner och det skall man akta sig för...hunger är bara första problemet.

Go tur
 
Re: Ormdoft

johankse; sa:
Snok luktar, jag vet för under några månader av min ungdom hade jag en i byxfickan mest. Den bästa effekten gjorde den på tanternas kafferep! Det var väl lite styggt.
Detta bekräftar alltså min välgrundade misstanke att K'et i Johan K Persson står för Kalle, och att det är du som är den beryktade sonen till "Anderssonskan". Fylla äppelknyckarbyxorna med klipulver och spela hartsfiol... -Är du typ hundra år eller? :)
 
KLAGER; sa:
I sverige är det inte många som skulle tänka sig att äta kanin eller bäver, knappt ens de som jagar dessa djur.

Varför jaga djur som man inte kan tänka sig att äta upp? Skadedjur är en sak, men kanin och bäver? Är det alltså bara lusten att döda som driver jägarna?
 
Boludo; sa:
Varför jaga djur som man inte kan tänka sig att äta upp? Skadedjur är en sak, men kanin och bäver? Är det alltså bara lusten att döda som driver jägarna?
Skinnet. Kanin kan dessutom bete sig som skadedjur i tillräcklig skara. Det är där rävarna kommer in i bilden.
 
Boludo; sa:
KLAGER; sa:
I sverige är det inte många som skulle tänka sig att äta kanin eller bäver, knappt ens de som jagar dessa djur.

Varför jaga djur som man inte kan tänka sig att äta upp? Skadedjur är en sak, men kanin och bäver? Är det alltså bara lusten att döda som driver jägarna?

Vem f-n jagar inte bäver med lusten som drivkraft?

*slår mig själv med linjal över fingrarna och skäms*
 
alven; sa:
Boludo; sa:
KLAGER; sa:
I sverige är det inte många som skulle tänka sig att äta kanin eller bäver, knappt ens de som jagar dessa djur.

Varför jaga djur som man inte kan tänka sig att äta upp? Skadedjur är en sak, men kanin och bäver? Är det alltså bara lusten att döda som driver jägarna?

Vem f-n jagar inte bäver med lusten som drivkraft?

*slår mig själv med linjal över fingrarna och skäms*
Och en vällagad kaningryta bidrar med ett bra avstamp ;-)
 
Boludo; sa:
Varför jaga djur som man inte kan tänka sig att äta upp? Skadedjur är en sak, men kanin och bäver? Är det alltså bara lusten att döda som driver jägarna?

Sen när handlar tråden om jakt? Jag får uppfattningen att det handlar om trafikdödade djur och mindre nogräknade personer som stoppar diverse upphittade roadkills i munnen. Håll isär begreppen och försök inte smygpropagera!
 
brandmansmicke; sa:
Sen när handlar tråden om jakt? Jag får uppfattningen att det handlar om trafikdödade djur och mindre nogräknade personer som stoppar diverse upphittade roadkills i munnen. Håll isär begreppen och försök inte smygpropagera!
Han menar förstås höghastighetsslalom med SUV när han skriver jakt, något annat kan det inte vara tal om. Själv hoppas jag slippa älgar på vägen till helgen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Strykarräven Mest udda maten ute? Friluftsmat 66

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.