Tyvekkartor över Östergötland

Varför diskret?

Skribenten är son till grundaren av Gahms väskkedja.

Men varför dölja sin passion på kommunala färdmedel? Tror inte marknaden bedömdes som tillräckligt stor för en lanskering.

Behov kan däremot finnas att ha utrusningen diskret placerad om man skulle smita iväg från jobbet eller så för några förstulna skär.

Jag minns hur en kamrat bytte om till kostym vid avslutningen av morgonturen innan han satte sig i bilen på väg till arbetet.

Thure

Re: Testbitar

pete_d; sa:
Krister, jag har som en händelse lite testbitar som du kan få. Räcker kanske till ett par damasker eller handskar men inte till mer än ett par (korta) kortbyxor.
Välj själv "Västra Sörmland" på rätan och Söderarm-Sandhamn på avigan, eller tvärtom.

/Peter

Det blev en kastlineficka av testbiten

tyvek_pase1.jpg

Läs mer, och en bild till på http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=35174

/Per Brune

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Bordsduk

Jag kände att jag måste kontra mot Pers fantastiska kastlineficka. Idéerna är många, men satsade först på min fru:s idé när hon insåg vad Tyvek var: en bordsduk
tyvekduk.jpg

Klart trevligt vid första testlunchen. Grannfrun (som satt vid Hycklinge) pratade om att hon hade en elev som bodde nära Åsunden. Jag själv satt vid Gistad och drömde skridskoturer över Roxen. Grabben frågade vad alla sjöarna hette och i hetsen spilldes hela glaset med måltidsdryck ut. Då var det skönt att säga "det gör inget, det är Tyvek, duken blir inte förstörd". Det gick fint att torka upp såväl måltiddryck som övrig spilld mat med vettexduken.

Haklapp på G

Jag har fått tagit emot en del klagomål på min haklapp av fallskärmstyg som jag har för att inte på fläckar på nya lätta (och dyra) dunjacka (368 g lättare än den förra).

För att förhoppningsvis råda bot på klagomålen kommer att prova sy haklapp av en Tyvek karta i stället. Höjer nog imponeringsfaktorn :cool:

haklapp.jpg

Per Brune

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips