Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tystaste regnjackan på fjället?
- Trådstartare komfortPerZonen
- Start datum
Det har verkligen rasslat in förslag, tackar vi för. Ska kolla upp de modeller som refererats, särskilt de som @joask202, @Totteman och @Andreas94 föreslår ska beklämmas så fort som jag kommer till någon leksaksbutik i Svedala. Verkar vara något i den riktningen jag söker.
Jag har av hävd och ohejdad vana alltjämnt varit lite skeptisk till Amerikanska produkter, men när man är på andra sidan pölen får man väl göra som romarna. Så, jag varvat sökmotorn lite och läst några recensioner som beskriver Mountains Hardwear Ozonic som (relativt) tyst - någon som har erfarenhet?
Keep up the good work! // Per Z
Jag har av hävd och ohejdad vana alltjämnt varit lite skeptisk till Amerikanska produkter, men när man är på andra sidan pölen får man väl göra som romarna. Så, jag varvat sökmotorn lite och läst några recensioner som beskriver Mountains Hardwear Ozonic som (relativt) tyst - någon som har erfarenhet?
Keep up the good work! // Per Z
Senast ändrad:
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Många av tex materialen upplever jag som något tystare än de rena regnjackorna men i övrigt gillar jag dem inte då det är en kompromiss som jag hellre löser med två plagg. Paclite materialet tycker jag är något tystare men fortfarande lätt, kanske kolla på en jacka i det?
Störst blir ju prassel/swishljudet mellan armens insida och sidan på torson när man går. Optimalt vore en jacka som endast på övre delen av armens insida hade något yttertyg ovan regntyget som minimerar ljudet, även om det också låser fukt är det ett av de ställen man blir minst fuktig på.
Störst blir ju prassel/swishljudet mellan armens insida och sidan på torson när man går. Optimalt vore en jacka som endast på övre delen av armens insida hade något yttertyg ovan regntyget som minimerar ljudet, även om det också låser fukt är det ett av de ställen man blir minst fuktig på.
Jag kan hålla med om att Paclite materialet är lite tystare. Jag har en Marmot Minimalist jacka i just det materialet som kan vara värd att titta på. Fördelen med denna över den OR Helium jag tidigare hintat om är att Minimalist jackan har en bättre utformad huva och ventilationsmöjligheter under armarna vilket är uppskattat. OR Helium är dock lättare och tunnare om det är prio.
Jag har en mtb-regnjacka från Bontrager på fjället (https://www.cykelkraft.se/jacka-bontrager-evoke-stormshell-svart). Den är knäpptyst och uppfyller i alla fall mina övriga krav. Den verkar tyvärr vara utgången, men ett tips kan ju vara att titta på cykelkläder.
REI verkar sälja Bontrager (och en del andra märken av cykelkläder förstås), ska def försöka komma iväg till butiken - tack för tipset!Jag har en mtb-regnjacka från Bontrager på fjället /.../ ett tips kan ju vara att titta på cykelkläder.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg