Tvätta sovsäck runt huvudet

Om man endast behöver rengöra dun sovsäck invändigt på ytan runt huvud vad använder man då?
Tid anv klädseltvätt på en svamp,kan flytand Y3 ev utspätt anv?och sedan lite vatten

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

HasseQ

Temp. avstängd
Tvätta hela såklart. Annars så kan man ju peta in första 1/4-delen i tvättmaskinen, pressa igen luckan med resten utanför och starta sen tvätten. Sitt på luckan så går det enklare.

Om man endast behöver rengöra dun sovsäck invändigt på ytan runt huvud vad använder man då?
Tid anv klädseltvätt på en svamp,kan flytand Y3 ev utspätt anv?och sedan lite vatten
Tvätta den i tvättmaskin, på ett program typ ulltvätt, sen torktumla med tennisbollar, fungerar hur bra som helst

Är det grov smuts så löser tvättlappar för bebisrumpor upp den mesta smuts jag någonsins träffat på - hade jag vetat det när mina barn var små hade jag använt annat till dem. Prova så du inte löser upp färg eller annat först.

Eller bara lufta och tvätt den i maskin när hela är smutsig.

Att stoppa halva i maskinen låter som ett snabtt sätt att förstöra den och hoppas inlägg 4 var ironiskt i den delen. 1/4 av säcken snurrar runt och resten är stilla låter som snabbrecept på trasig sovsäck i mina öron.

/Patrik

Jag ska hänga säcken vänd upp och ner så medlet ej går in i dunet och vispa upp ett skum av citronrent el diskmedel.
Vet ju tex att om man snabbt ska fixa en fläck på tex byxor att den brukar växa och då ist försöka borsta rent.
Blir det ej helt ok får det väl bli värre och säcktvätt,problem uppstår ju bl pga insmörjning av solkräm i ansiktet och halsen då man tex går eller åker skidor på snö,då det är högre UV strålning i fjällen och reflextion.

Och sovsäckslakan blir för tungt,jag har mössa på men den åker ju av när man vrider på sig och håret blir ju smutsigt och tvätt väl kallt,provade en gång med Treriksröset i bakgrunden och var kallt och du skätter även ner delar av överkroppen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips