Tvätta Neopren

Efter flitigt användande av Neopron skorna så börjar de inte lukta för angenämt. Jag har sköljt ur dem väl efter varje användning, men nu får det tas till hårdare tag ;)

Nån som vet om det går att köra dem i tvättmaskinen på 30 grader och lite tvättmedel? Eller nåt annat bra tips för att få ur den döda bäver doften? ;)

40 grader

Jag brukar tvätta min våtdräkt och mina våtdräktssockor i 40 grader i tvättmaskin och det har gått bra. Däremot brukar jag försöka undvika centrifugeringen, så jag får ”passa” tvättmaskinen, för det går inte att välja bort centrifugeringen.

Annars kan du prova något av alla de knep mot illaluktande skor som finns i klätterforumet t.ex på http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=15838

Per Brune

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips