Vill inte avsluta kajaksäsongen riktigt ännu, utan söker något ställe för en tvådagars tur där man kan boka in sig på övernattning, i närheten av Stockholm. Idealet vore en cirkelpaddling på 15-20 km och övernattning med bastu någonstans mitt på. Då fick man lagom långa dagsetapper och kom tillbaka till bilen. Helst vill jag också slippa större vatten pga det kalla vattnet och den risk det medför så här års. En tur i skyddade vatten är att föredra framför skärgården av samma skäl.
Efter en del letande har jag funnit Dufveholms herrgård utanför Katrineholm. Där kan man börja i Forssjö och få ca 7 km fram till herrgården. Nästa dag fortsättning västerut till Krämbol ca 6 km. Detta alternativ medför dock logistikproblem med bilen - man behöver två stycken (eller en taxi).
Finns det andra förslag vill jag gärna höra dem.
Tack.
M.
Efter en del letande har jag funnit Dufveholms herrgård utanför Katrineholm. Där kan man börja i Forssjö och få ca 7 km fram till herrgården. Nästa dag fortsättning västerut till Krämbol ca 6 km. Detta alternativ medför dock logistikproblem med bilen - man behöver två stycken (eller en taxi).
Finns det andra förslag vill jag gärna höra dem.
Tack.
M.