Två som vill gå var för sig och träffas på "mitten"

Hejsan där!

Vi är ett par som önskar gå en längre etapp (några dagar kanske) var för sig för att sedan träffas igen innan vi åker hemåt. Tänkte någonstans utrikes. Europa är det vi först tänker på.
Har Ni några förslag?

MVH

Anders
 
Gå solo eller tillsammans påverkar knappast ledvalet. Det som funkar för två funkar också för en.
Det gäller allt utom vid glaciärvandring och där räcker det egentligen inte med att vara två heller.
 
Ok, men jag tänkte mer praktiskt hur man ska genomföra detta.
Alltså, vi vill gå var för sig men sedan vid slutet av trekkingen skulle vi ses igen innan vi åkte hem igen.

/Anders
 
Tja, det finns ju rätt mycket ledsystem i de vanligaste vandringsområdena.
Det är väl bara att bestämma en trevlig gemensam slutpunkt och starta från var sitt håll.

Eller missuppfattar vi frågan?
 
Tja, det finns ju rätt mycket ledsystem i de vanligaste vandringsområdena.
Det är väl bara att bestämma en trevlig gemensam slutpunkt och starta från var sitt håll.

Eller missuppfattar vi frågan?

Jag antar att man ändå ställer lite andra krav på lederna. Det ska vara lätt att sig, från samma gemensamma utgångspunkt (typ flygplatsen) till där båda ska börja vandra. Samt att man inte vandrar i en rundsling utan "rakt" fram o sen slutar vid förutbestämd mötesplats.

Själv har jag inga tips på leder, men det låter ju som en skön semester.
 
Att vandra långt och några dagar går inte ihop i mitt huvud.

Men konkret förslag från mig blir GR20 på Korsika Antingen startar ni på mitten och går åt var sitt håll eller så tar ni er åt var sitt håll med buss/taxi och går mot mitten. Att gå hela vägen (9 mil var) lär ju inte vara möjligt på "några dagar"
Det bör gå lika bra att ta Sörmlandsleden, Östgötaleden eller Roslagsleden efter samma princip.

Skulle vara kul att höra tanken att vandra solo. För mig om min sambo är att dela upplevelsen tillsammans en viktig del i vandrandet.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.