Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Läckande gasbehållare i tätt tält pga snödrev? Syret ersätts av gasen men CO2-nivån stiger inte tillräckligt så att man vaknar av andnöd. Man dör av syrebrist Händer i husvagnar,
Norska motsvarigheten till FOI har forskat på detta med CO på 1990talet och här finns en rapport: skillnad på att köra köket som ren uppvärmning (fri låga) resp med kastrul på köket (mer CO i detta fall).
Troligen inte kök "med värmeväxlare" dåförtiden.
Flashback ( som vet allt ) har teorin att det var två personer på ripjakt. Dom åkte på varsin skoter, och hade ett lite större tält och eldade med någon typ av värmekälla. Med skoter så kan man ju ta med lite mer prylar.
obs - har ingen egen info
Om det skulle vara kolmonoxid så kan ni ju kolla tester på era kök och vid nyköp prioritera ner vikten och upp de som har bäst förbränning och ej göra egna kombinationer av brännare och kastrull då du kan få avsevärt mycket högre värden än de testade köken .
Använd Aldrig kastrull med flänsar inne i Tältet de är bara ok ute vid vid vind.
På Vintern i Yttertältet med ventilation Öppna placeras under öppen takventil och öppna även lite vid till luft i marköppning
När köket avstängt vädra ut en stund även i innertä
Flashback ( som vet allt ) har teorin att det var två personer på ripjakt. Dom åkte på varsin skoter, och hade ett lite större tält och eldade med någon typ av värmekälla. Med skoter så kan man ju ta med lite mer prylar.
obs - har ingen egen info
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...