TV-tips

Kan ej se SVT-play från utlandet

Kan nu meddela att det funkade fint genom Svenskt VPN

Först provade jag gratistjänsten "HideMyAss" men jag fick inte SVT-Play att funka.

Efter det provade jag "Anonine" vilket kostar 40 SEK/mån och då funkar allt kalas :) Man binder inte upp sig till något utan tjänsten varar i 30 dagar. Vill man sen ha 30 dagar till så betalar man igen...Jag tyckte det var värt 40 SEK denna gång.

Denna tjänst är inte olaglig och den gör det möjligt att se SVT-play om du befinner dig utomlands. Huruvida SVT gillar detta vet jag inte men så länge det bara är du som tittar och du betalar din tv-licens hemma i Sverige så tycker jag man kan göra detta med ett kliniskt rent samvete.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för tipset.
Riktigt spännande

Tips:

En dokumentär som finns på TV4Play just nu och som är riktigt bra.

Från serien "I shouldn't be alive". Just det här avsnittet handlar om två klättrare som råkar riktigt illa ut a la "Touching the void" men i Denali NP, Alaska. Sjukt imponerande insats av de riktiga killarna och bra reenactments i dokumentären!

http://www.tv4play.se/dokumentarer/...le=i_shouldn_t_be_alive_del_9&videoid=2162708

SVT24 ikväll (torsdag 12/7) 23.05

"Klättring som livsstil" Fransk dokumentär, 55 min

Vet inget om programmet, men tänkte att de kunde vara intressant att kolla på.

Såg "Att erövrea alptoppen" på SVTplay, mycket fint och bra presenterat av speakern. Gav ju ett visst klättersug...
Nån som har lite info om lederna som klättrades, gradering, bultning etc?

"Bergklättrarens skuld" SvT Kunskapskanalen ikväll kl 20-21.

Dokumentär som verkar mycket intressant om Ruedi Beglinger, klättrare och guide i BC Kanada.

Bara ett tips, jag tänkte kolla själv.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips