TV-tips

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag som exilsvensk i Norge kan inte se detta av upphovsrättsliga skäl...

Kolla om du kan hitta någon gratis, svensk, VPN! Jag känner inte till någon på rak arm, men det är inte omöjligt att det finns :)

Det var en rätt mysig dokumentär för övrigt. Personligen tycker jag det var lite mycket bouldering över det hela dock.

Sweet. Ska prova förslagen och ge återkoppling här :)

Midtbø dokumentären har jag sett...och försökt få flickvännen att se den också...men hon gillar den inte eftersom hon inte tycker klättring är något speciellt...Vägde för övrigt hennes underkläder igår eftersom jag skrattar varje gång jag ser de små paltorna, och hennes små trosor väger bara 12 gram! bra förutsättningar för lättpackare iallafall :)

tyckte det va en trevlig dokumentär... håller med om att det kunde varit lite med blandat med sport och trad också... va rätt mkt boudlering.

Som totalt okunnig vad gäller klättring, men väldigt fascinerad, så har jag nu sett dokumentären. Lite enkelspårig kan jag tycka men jag blir lika fascinerad varje gång.

Jag kan förstå, och tänka mig, hur man kan klara av att ta sig upp på Mount Everest, K2 eller liknande dödsfällor. Men jag kan INTE förstå hur i helvete man kan klara av att klättra upp för en slät vägg, klättra upp och ned eller helst då den slät väg som lutar utåt.

Ett par frågor från en okunnig. De pratar om 5.11 och 5.12 ett par gånger. Vad är det ? Är det något slags graderingsbegrepp på olika svårhetsgrader ?

Mvh // Johannes

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips