Turist- & friluftsminister - när får vi det, Göran?

malindo; sa:
Note: En Dominguero ár áven (eller framför allt) en sàdan làngsam typ med keps som om söndagarna i all frid luftar bilen + familj, helt obekymrad om de oándliga bilköer han skapar.

mvh / mats

Då vet jag vad en En Dominguero är, det är en Göteborgare för dom kan inte heller köra bil!

Hur var det nu ett av befälen sa: Stockholmare tror att dom kan allt men kan inget, Skåningar bara pratar och äter medans Göteborgarna är som fiskmåsar, skriker, skränar och skitar ner...
 
Turistminister

Kan inte vara tyst längre. Ulrica Messing, jag säger bara Ulrica Messing. Hur hon sköter jobbet kommenterar jag inte men hon är Turistminister sedan ngt år.

Mikael
 
Se där problemet är redan löst, vi har en turistminister och hon sköter sitt jobb excellent i och med att den ärade församlingen inklusive benny inte kände till det. Alltså ingen större risk att fjällvärlden marknadsföres alltför hårt gentemot övriga EU. Allt är därmed frid och fröjd eller...
 
malindo; sa:
Hár i de spanska bergen skiljer man pà folk som är "seriösa nature-lovers" och pà Domingueros ("söndags-âkare").


mvh / mats

Ah, spanjorerna kan verkligen uttrycka sig.

När jag passerade Mavas på mina enda tur norr om Polcirkeln
omnämndes jag av familjen där som en "turist", inte ens
"vandrare".

När jag kom till den privata stugan Viados i Posets-området
var jag "montanero" (kan inte skriva ~ över n).
Det var en helt annan känsla av att vara någon och betyda något.

il C.
 
är benny borgh på riktigt?

Benny Borgh har nu skrivit tre inlägg med
vilka han startat tre trådar av vilka två urartat totalt.
Som Malindo skriver, varför svarar man överhuvudtaget?

Nu kunde ju tråden om avgifter ha blivit något om
bennyborgh haft NÅGON annan avsikt än
att röra om i myrstacken och NÅGON intellektuell kraft
att utveckla sina eventuella tankar. Men den här var ju bara för löjlig.

God natt.

il C.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.