Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hei !
Den enkleste og beste orientering du kan få finner du på http://www.turistforeningen.no Klikk på "Turplanlegger".
Et mye brukt utgangspunkt for turer i Rondane er "Spranget" like ovenfor "Mysuseter". Gratis parkering.Dit kommer du enkelt med bil fra "Otta" ved E6. God tur !
Jag tycker det verkar fint att gå från Dovrefjäll till havet via Snöhätta. Mest självbetjänta hytter så man kan gå med lätt packning utan att bli ruinerad. Har varit lite snabbt i både Dovre och Rondane och fick nog lite bättre intryck av dovrefjäll. Se upp för myskoxarna i början av turen bara!
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer