Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hei !
Den enkleste og beste orientering du kan få finner du på http://www.turistforeningen.no Klikk på "Turplanlegger".
Et mye brukt utgangspunkt for turer i Rondane er "Spranget" like ovenfor "Mysuseter". Gratis parkering.Dit kommer du enkelt med bil fra "Otta" ved E6. God tur !
Jag tycker det verkar fint att gå från Dovrefjäll till havet via Snöhätta. Mest självbetjänta hytter så man kan gå med lätt packning utan att bli ruinerad. Har varit lite snabbt i både Dovre och Rondane och fick nog lite bättre intryck av dovrefjäll. Se upp för myskoxarna i början av turen bara!
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...