Tunna, täta handskar?

avslutad210712

Gäst
Använde just de handskarna på senaste svängen. Fungerar perfekt att laga mat, fotografera etc men nackdelen är att de blir blöta väldigt lätt men å andra sidan torkar de fort.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Maxiflex handskara från Itab är verkligen smidiga. Ska ta och beställa två nya par och ska nu pröva de heldoppade. Det kan ju tilläggas att detta absolut inte är någon varm handske men det frågade väl inte trådskaparen efter heller.

Det får bli o testa ett par, dom var ju inte precis ohemult dyra.
Hut upplever du storlekarna motsvara andra handskar, t ex Hestra, jag drar 10 i Hestras o flera andra märken?

Helt riktigt, varma var inte i kravspecen, mer att dra på fingrarna när det småregnar o blåser o är lite trist väder och man bara går eller ska pausa o fixa lite käk.

Kan tipsa om cykelhandskar; Gore har ett par handskar i Windstopper utan foder. Står emot vind och vatten ganska bra och är tunna och smidiga.

Det får bli o testa ett par, dom var ju inte precis ohemult dyra.
Hut upplever du storlekarna motsvara andra handskar, t ex Hestra, jag drar 10 i Hestras o flera andra märken?

Helt riktigt, varma var inte i kravspecen, mer att dra på fingrarna när det småregnar o blåser o är lite trist väder och man bara går eller ska pausa o fixa lite käk.

Men vad jag förstår ITABs hemsida så tillkommer 39 kr frakt plus minst 25 kr i administrativ avgift. Ganska saftiga pålägg kan jag tycka.

Men vad jag förstår ITABs hemsida så tillkommer 39 kr frakt plus minst 25 kr i administrativ avgift. Ganska saftiga pålägg kan jag tycka.

Jupp, dyrt blir det ju med deras pâslag, men jag tror jag kan ordna med personlig transport och leverans.

Men tipset om cykelhandskar var oxâ intressant, ska ta en sväng till stora cykelbutiken här nere o kolla vad som erbjuds.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips