Tunna mössor till 3-5 år. Var hitta Malmö Lund?

Jag har ett problem att hitta tunna mössor till mina småbarn.
Tanken är att de skall ha dem under cykelhjälmarna men de flesta mössor har någon form av tofs eller vikkant (rullkant) längst ned.

Naturkompaniet verkar ha några men finns det någon som sett alternativ på H&M, Lindex eller annan affär som brukar finnas på köpcentra? Nova eller Center Syd som exempel...

Skulle gärna vilja ha till två små en månaders också, H%M hade perfekta mössor för barn i storlek 68-86 men mina barn är större eller mindre.

Något i denna stil:
http://www.naturkompaniet.se/index.asp?ItemId=27011
 
Har inte Naturkompaniet i Lund? Har för mig att de har Nanooks Windbloc mössa. Den har vår dotter jämt känns det som! ;) Under cykelhjälm, under sydväst och mest hela tiden för sig själv! Sitter tajt och bra, går ner över öronen och dessutom är den snygg! Tycker både hon och jag! ;) Passar på att slå ett slag extra för Nanook som jag gillar starkt, kul varumärke med två duktiga svenska tjejer som startat själva och superba produkter!! Vi har det mesta från underställ, via fleece och PrimaLoft-väst till vinteroverall och är verkligen supernöjda!!
 
Jodå, NaturK. finns i Lund, men inne i centrum och dit kommer vi inte på den närmsta veckan.

Och säkert får vi köpa Nanook men allra helst vill jag hitta en ”kondommössa” som är rund och sitter tajt runt huvudet.
Skridskomössa kallas de väl också?
 
Hmmm, ok. Kanske läge att hitta en vanlig "toppalua" och klippa bort tofsen... Vi fick en sådan av Ur & Skur dagiset och den funkar ju också. Borde väl finnas nån billig på typ Kappahl/Lindex/H&M som man vågar sätta saxen i? Borde ju vara vanligt med syntet där iaf...
 
Buff

Vi har använt en BabyBuff som huva under hjälmen och det funkar utmärkt. Jag använder själv en Buff under min hjälm dagligen under vinterhalvåret. PolarBuffen funkar också bra fast som en balaklava.

/Benny
 
Hjälmmössa

Köpte för många år sedan en specialhjälmössa från REI i fleece. Försvann tyvärr. Har seanste åren kört med en fleecemössa från Intersport som fungerar utmärkt sydde om den lite för att den inte skall sticka fram så mycket under hjälmen. Kostade någon hundring.

Barns huvudstorlek varierar en hel del från barn till barn. Inte alltid att barnmössor funkar överhuvudtaget. Mina barn har haft enkla toppluvor under hjälmarna med eller utan tofs och det har fungerat utmärkt.

Själv är jag så tjockskallig att jag inte får plats med något extra under sommarhjälmen. Kör därför med en vinterhjälm dvs en av Bells modeller "King Head" som passar upp till hattnummer 65.

Thure
 
Cykelmössa

Cykelcity i Lund kan ha cykelmössor i små storlekar om Du har tur. Anderssj har mönster på sin sida (Lägg till .se), det kan vara enklaste metoden till riktigt små huvuden. Buffar har mina barn nästan "jämt", antingen runt halsen eller som mössa. Lycka till i letandet! MVH Anna
 
Det blev två stycken Houdini Max på Naturkompaniet. 150:-

Alternativen var mössor från Åhlens men de fanns inte i rätt storlek. 39:-
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vickanvickan Smidigaste sättet att ta sig Till Lofoten från Göteborg utan bil. Barn och friluftsliv 11
BengtW Ryggsäck med frontöppning till 11-åring? Barn och friluftsliv 7
Nadjapadja Ryggsäck till lång 11-åring - vad är lagom? Barn och friluftsliv 6
niklaz Sovsäckar till 4 och 6-åring Barn och friluftsliv 16
Linda G Öluffa i Stockholms skärgård med barn i sommar - vilka tips har ni till oerfarna? Barn och friluftsliv 15
undvall Varma pjäxor NNN till 6-åring? Barn och friluftsliv 4
Askel Barnsovsäck ner till 0°C Barn och friluftsliv 8
maskon Letar ryggsäck till 11-åring Barn och friluftsliv 14
m490c 2 barn till Trolltunga i Norge Barn och friluftsliv 8
Annette Seldén Lämplig ryggsäck för långvandring till 10-12 åring? Barn och friluftsliv 14
tango Önskar köpråd: Påhängscykel till 6åring Barn och friluftsliv 10
Blaise Multivagn till två barn Barn och friluftsliv 2
Utemamma Mat till barn under vandring Barn och friluftsliv 7
schis Behöver tips på presenter till ett aktivt par som snart blir föräldrar Barn och friluftsliv 11
Ingle Ryggsäck till tvååring eller femåring för dagsutflykter Barn och friluftsliv 5
McFee Tåget hela vägen till fjället Barn och friluftsliv 13
niklaz Sovsäck till fyraåring - tips tack Barn och friluftsliv 5
MBac Mat till barn ute, idéer sökes! Barn och friluftsliv 43
Kerstin76 Cityhjul till äldre Chariotvagn? Barn och friluftsliv 2
mickere Myggnät till Jolly Comfort Barn och friluftsliv 3
sofiah Ylle till barn Barn och friluftsliv 8
KoDoE Sovsäck till 1-åring Barn och friluftsliv 3
mariaa Till Abisko med tre barn Barn och friluftsliv 4
Ringnes Sovsäck till femåring Barn och friluftsliv 46
skogenlight Vinterresa till Alperna med 5-åring Barn och friluftsliv 7
gusbo Till fjälls med 3- och 5-åring - Packlistor, turförslag Barn och friluftsliv 8
Karolina P Regnöverdrag till Spectra cykelkärra? Barn och friluftsliv 2
Martin Fjäderlätt Friluftsbyxor till barn? Barn och friluftsliv 16
Ingle Sovsäck till förskola Barn och friluftsliv 9
moggia Sovsäck till femåring Barn och friluftsliv 8
ekis Hjälm till 3-årig skidåkare? Barn och friluftsliv 3
lahja Längdskidor till 2 åring..... Barn och friluftsliv 10
Lilla jag Dragutrustning för hund till Alu-tech Barn och friluftsliv 1
seniorecho Resa till Vancouver Barn och friluftsliv 5
annneli Friluftiga presenttips till barn? Barn och friluftsliv 27
-Igge- Windstopper väst till barn Barn och friluftsliv 4
Lisaerik Regnbyxor till smalis Barn och friluftsliv 3
PontusT Overall till dagis? Barn och friluftsliv 10
Ringblom Förslag till ryggsäck till 5 åring Barn och friluftsliv 15
Martin Fjäderlätt Dagisryggsäck till 1½-åring? Barn och friluftsliv 19
sandskäddan Bra fleecetröja till barn? Barn och friluftsliv 1
dr_ljungberg Hur långa skidor till barn? o Barnhjälmsträsket.... Barn och friluftsliv 1
Aps Skitgrisar till barn Barn och friluftsliv 25
andy_02 Cyklar till dagis på vintern-Uppfinning efterlyses! Barn och friluftsliv 26
bredberg Familjesällskap till Alperna v29-32 Barn och friluftsliv 3
apanna Mat till barn på fjällvandring Barn och friluftsliv 7
Hedin Cykeldator till Barnvagn?? Barn och friluftsliv 5
kilen Myggmedel till barn under tre år? Barn och friluftsliv 8
TB Fjällbyxa till barn (140 cl)? Barn och friluftsliv 11
Jessica J Sol-/regnskydd till Norröna bärstol? Barn och friluftsliv 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...