Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tunn vindtät långärmad tröja
- Trådstartare tango
- Start datum
Trimtex ??
Vilken modell tänker du på i deras sortiment?
Deras filter är ju på färg eller sport, men tyvärr inte på vindtäthet.
/Patrik
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag är nog inne på lätt jacka. Dottern har en otroligt tunn Trimtexjack som jag är avis på.Vilken modell tänker du på i deras sortiment?
Deras filter är ju på färg eller sport, men tyvärr inte på vindtäthet.
/Patrik
Vet inte vilken modell. Trimtex är små i storlekar som tips.
Jag har ingen vindtät tröja att rekommedera men brukar själv en värmetröja från cykelhandlarn, i en poly-ull t-tröja och behövs det ett vindtät ytterlager tar jag en tätvävd poly-bomull herrskjorta över. Blåser de småspik så har jag en lunn liten klätter busarong i nylon, 95 gram. De suveräna glesstickade ylle slipovern och tröjan är lättvikts verkliga värmeplägg. Värmande ullplagg fingerar bäst just luftiga.
Hoppas du kan släppa din låsning vid det obefintliga.
go tur
Hoppas du kan släppa din låsning vid det obefintliga.
go tur
Trots önskemål om tröja så hade jag tittat närmare på Arcteryx Squamish Hoody. Mjuk och lite lätt stretch, samt optimal balans mellan vindtäthet och ventilation. Den är mer ventilerad än de flesta vindjackor men bryter ändå vinden tillräckligt. Använt min länge i de flesta friluftsaktiviteter oavsett sommar eller vinter, allt från paddling till vasalpppet.
Patagonia hade tidigare en Airshed pullover som nog hade varit optimal men som inte finns i deras sortiment längre.
Dobsom r 90 har bra balans mellan vindtäthet och ventilation men har tyvärr muddar vid handleden vilket inte är optimalt vid paddling eller liknade.
Lycka till
Patagonia hade tidigare en Airshed pullover som nog hade varit optimal men som inte finns i deras sortiment längre.
Dobsom r 90 har bra balans mellan vindtäthet och ventilation men har tyvärr muddar vid handleden vilket inte är optimalt vid paddling eller liknade.
Lycka till
jag har inte heller nån tröja att tipsa om men jag tror att mitt mest använda plagg är liknande denna vindjacka från Ullmax som säljs billig nu:
shop.ullmax.com

Vindjacka för träning herr - Ullmax Sverige
Tunn och smidig vindjacka i funktionsmaterial med stretchpaneler i sidan. Ventilerande innerfoder på övre delen av ryggen och sidfickor med dragkedja.

7mesh compound jersey är det du är ute efter. Ett gäng som hoppade av Arc'teryx för att göra världens bästa cykelkläder.Tackar för tips men de två senaste är jackor och jag hade hellre önskat en tröja utan blixtlås.
Fortsätt tipsa!
/Patrik

7MESH Compound Jersey | Black
Compound är den perfekta MTB trail tröjan, designad att tåla tuff användning med förstärkningar runt bröst och axlar. Design med en avslappnad, funktionell passform som känns som din favorittröja. Tack vare Omega 100p Knit-väven, flyttar Compound fukt när temperaturen stiger, vilket hjälper dig...

7Mesh Compound jersey review - MBR
Overheat too quickly in a jacket but still hanker after the protection? The 7Mesh Compound could well be the perfect compromise for three-season riding.

Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg