Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag efterlyser repkamrat. Jag anländer nog lördag eftermiddag kanske så sent som kl 17. Stannar över söndagen om jag hittar repkamrat. Har rack, lokalkännedom och kaffe. Åker hem i bil som passerar bl a Södertälje. Pm:a eller maila.
Nu är det klart att det blir "Västalpin Förfest" vid Simonsbergets lägereld kl. 20 på fredag.
Raclette med tillbehör står på menyn. Den som vill ha kokt potatis till får fixa det hemma och ta med sig det. Priset är 50 kr.
F.ö gäller informationen tidigare i denna tråd. Observera än en gång vad som är skrivet om tältning och parkering!
Väderprognosen för helgen är i skrivande stund utmärkt. Låt oss hoppas att den står sig.
Det här tolkar jag som om man får ha bilen på ängen. Är det ok redan fredag kväll att ställa bilen där? Vi sover nämligen i bilen... Ingen föränmalan till fredags förfest om jag förstått rätt?
Så var årets tillställning till ända. Fint väder på fredagskvällen och lördag, men ett litet oväntat väderomslag till söndagen som förkortade träffen något. För vissa så innebar det dock en välkommen ursäkt att slippa klättra.
Av någon anledning så kommer det alltid runt 100 besökare vilket är precis vad som går att få in i församlingshemmet. Som vanligt trevlig stämning med spirituella tal och gott om fast och flytande föda.
Så länge som träffen uppskattas av tillräckligt många så kommer säkert traditionen att leva vidare.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar