Tunabergsträff 2013, 21-22 september

"Jag fick stå och säkra samma person fyra timmar när personen trillade från samma bult var tioende minut, och däremellan hängde och vilade, spände musklerna och spanade ifrån hög höjd efter brudar?" = sportklättring?

"Jaja, hen gjorde visserligen en överjävlig nytur solo i smällkalla vintern uppför tre kilometer överhängande klippa på en obestigen topp i långtbortistan, men det var inte riktigt i bästa stil." = forumklättring.

"Jaja, hen gjorde visserligen en överjävlig nytur solo i smällkalla vintern uppför tre kilometer överhängande klippa på en obestigen topp i långtbortistan, men det var inte riktigt i bästa stil." = forumklättring.
Haha! Fortsätter det så här är man ju nästan tvungen att åka på Tunabergsträffen ;)
Ja, allting gick bra men jag kunde ha sumpat min mössa" = boulder
Den här drog många skratt hemma ;)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hoppas att dom som söker information om Tunabergsträffen hittar den minoritet av inläggen som har något att bidra med i det avseendet.

Hoppas att dom som söker information om Tunabergsträffen hittar den minoritet av inläggen som har något att bidra med i det avseendet.
Man ska inte underskatta människans förmåga att kunna bläddra genom foruminlägg snabbt... Jag testade leta fram vettig info i tråden och det gick faktist, och inte var det svårt heller. Du behöver inte oroa dig... Eller vänta nu, var det inte så att man skulle oroa sig medans man kunde?

Man ska inte underskatta människans förmåga att kunna bläddra genom foruminlägg snabbt... Jag testade leta fram vettig info i tråden och det gick faktist, och inte var det svårt heller. Du behöver inte oroa dig... Eller vänta nu, var det inte så att man skulle oroa sig medans man kunde?

Behövs inte, finns gott om tid att sumpa mössan efter tunabergsträffan också. Glöm inte borsten bara!

Behövs inte, finns gott om tid att sumpa mössan efter tunabergsträffan också. Glöm inte borsten bara!
Jag misstänker att om man springer omkring och lurar i buskarna med mössa och borste på Tunabergsträffen blir man nog bortjagad ganska snabbt... det är nog bäst att sumpa den ganska snabbt, gott om tid tror jag inga man har.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips