Tunabergsträff 2013, 21-22 september

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Jag efterlyser repkamrat. Jag anländer nog lördag eftermiddag kanske så sent som kl 17. Stannar över söndagen om jag hittar repkamrat. Har rack, lokalkännedom och kaffe. Åker hem i bil som passerar bl a Södertälje. Pm:a eller maila.

Final Call

Nu är det klart att det blir "Västalpin Förfest" vid Simonsbergets lägereld kl. 20 på fredag.
Raclette med tillbehör står på menyn. Den som vill ha kokt potatis till får fixa det hemma och ta med sig det. Priset är 50 kr.

F.ö gäller informationen tidigare i denna tråd. Observera än en gång vad som är skrivet om tältning och parkering!

Väderprognosen för helgen är i skrivande stund utmärkt. Låt oss hoppas att den står sig.

Vi ses!
TKK genom Seon

Tack för i år

Så var årets tillställning till ända. Fint väder på fredagskvällen och lördag, men ett litet oväntat väderomslag till söndagen som förkortade träffen något. För vissa så innebar det dock en välkommen ursäkt att slippa klättra.

Av någon anledning så kommer det alltid runt 100 besökare vilket är precis vad som går att få in i församlingshemmet. Som vanligt trevlig stämning med spirituella tal och gott om fast och flytande föda.

Så länge som träffen uppskattas av tillräckligt många så kommer säkert traditionen att leva vidare.

Tack alla som kom! Vi ses om ett år igen.

TKK genom Seon

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips