Tumregler för barn och vandring?

Russinstopp är leken som gör att jag alltid har russin lätt tillgängligt. När blodsockret sjunker och dom börjar tappa fokus lägger man ut några russin på en sten eller en stock och ropar russinstopp.
Då springer barnen runt o letar efter russinen. Därför läggs russinen längre fram längs med stigen så leder man dom framåt.

Hoppas någon kan använda sig av tipsen. :)

Perfekt, det har jag inte testat!

Och jag håller med om pinnarna, inga pinnar...för att grabben bara samlar på dem ;) En gång bar han hela famnen full av "jättefina pinnar som måste följa med hem"...

Alla tips gör mig så sugen att tälta med barnen igen. Måste dock hitta en sovsäck till grabben eftersom han vuxit ur den han hade (och som lillasyster fått ärva). Finns en annan tråd om det...

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips