Trosor?

Okej tjejer, jag behöver lite hjälp här... Älskar vanliga boxertrosor i bomull, men bomull + fysiskt aktivitet = fukt = obehag. Så finns det någon som har tips på vart man hittar trosor som andas bra, men som inte känns för "syntetiska"..?

/Sofie
 
Okej tjejer, jag behöver lite hjälp här... Älskar vanliga boxertrosor i bomull, men bomull + fysiskt aktivitet = fukt = obehag. Så finns det någon som har tips på vart man hittar trosor som andas bra, men som inte känns för "syntetiska"..?

/Sofie

Jag tycker att det finns en del bra modeller på Lindex t ex, känns visserligen syntetiska överallt, utom i grenen. Tunna, svala, samlar inte svett. Kostar bara en bråkdel av t ex Houdinis underkläder, som dessutom luktar varm plast när de använts några minuter (på mig iaf, men jag får försvara mig med att de luktar plast även när de är precis nytvättade (reservation 2: jag har några par som är några år gamla, kanske har de Förändrat/förbättrat sitt textilval)).

Annars är mina absoluta favoriter Icebreakers ulltrosor. Det låter kanske 1800-tal med ulltrosor, men jag lovar att de är toppenbra och klifria! Luktar dessutom inte illa, ens när man använder dem! Rätt dyra dock, men investera i 2-3 par? Eller vänta på reorna efter vintern, brukar gå att fynda!
Tvätta dem och torka under natten om man är på resa, vandring eller liknande funkar bra eftersom de torkar relativt snabbt. (Kolla på t ex
http://addnature.se/product.asp?dept_id=0&pf_id=ICEBREAKERWNBOYSHORT150
http://addnature.se/product.asp?dept_id=0&pf_id=ICEBREAKERBOXERSDAM200_COPY
 
Ullmax

Det är jättebra trosor som här säljs av olika ungdomsidrottsföreningar.Synd det inte finns BH också,bara linnen.Inte så dyra heller.Sköna,snabbtorkande.Har dom till allt svettigt sportande och annat uteliv.
 
Tipsar om kallingar istället. Icebreakers boxers är grymt bra, kan inte alltid låta bli att använda dem till vardags. Den som rynkar på näsan åt att de är gjorda av ull bör nog ge sig på att omvärdera vanföreställningen.
Om deras trosor är lika bra är ju troligt även om jag inte kan lova det. För en tjej kan det vara värt att testa.
 
Dom där Icebreakers ulltrosorna på MonicaKas första länk köpte jag nyligen och bara för att testa det där med att dom ska ta bort lukt så har jag gått med dom på jobbet varje dag hela den här veckan och nu luktar dom fortfarande ingenting trots mycket fysiskt arbete och mycket svett, så det verkar fungera. Däremot blev dom lite sladdriga i passformen men det återställdes efter tvätt.
 
Stort tack!

Tack så mycket allihopa, jag har verklige fått hjälp :) addnature.com har jag inte sprungit på förr, och det var ju en jättebra sida. Varorna är billigare! Och ett stort utbud... /Sofie
 
Hej!

Ville bara tipsa om att det finns trosor i microfiber som är superbra att svettas i, de andas bra och torkar jättesnabbt! Riktigt billiga hittar du i vanliga livsmedelsaffärer som har ett ställ med trosor från Pierre Robert (det gamla sminkmärket). Det finns även microfibertrosor hos Twillfit, välj den "tantigaste " höga modellen i så fall!

Lycka till!
 
tuffa trosor för tuffa brudar ;)

Kul när killar engagerar sig i trosornas värld!

Trosproblemet har varit ett problem för mig med. Har testat allt möjligt men nu har jag hittat tre favoriter som jag faktiskt använder på jobbet också... Håller på att bli en insnöad friluftsmupp... hihi...

Houdinis Alpha Boxer, Smartwools små boxer och Kari Traa. Alla är såväl fina som funktionella. Man kan använda dem året runt. Nu har jag dessutom uppdaterat min trosgarderob med ett par nya Houdini i liquid skin som man kan bada i.

Man kan hitta dem på nätet och i butiker... mina har jag köpt på Uteliv i Linköping. (Tack Merethe!)

Hoppas att Du hittar något som passar Dig!
Lycka till!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.