Trött på Haglöfs

Köpte för lite mer än en månad sedan en shosho 6000 för att använda som backpacking-ryggsäck. Den första bytte jag för att den sakna en söm till en av öglorna på axelbandet. småsak kanske, men köper man nåt för nästan 2000 ska det vara toppskick tycker jag. Fick en ny som jag snart fann fel på. På topplocket hade en felsydd söm perforera hela sidan, denna söm hade man sedan bara sprätt bort tråden från. Jag återlämnar även denna och för tredje gången tar jag med mig en ny ryggsäck från butiken. När jag provpackar denna märker jag att avbärarbältet är snett påsytt. det skiljer ca en centimeter vilket ger en viss lutning när man har den på ryggen. Småsaker kan tyckas men haglöfs har alltid stått för kvalitet hos mig. Så är inte fallet längre...

Enkelt fall,,,,reklamera...men varför har du inte upptäckt detta i affären?. För mig har haglöfs ryggor fungerat mycket bra genom alla år har dock aldrig haft nya SHO SHO.

MVH
Cristoffer

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Otur

Jag själv har haft olika storlekar på Sho Sho , jag har Climber ed 80 tight pro och en vanlig tight och har aldrig haft problem trots extremt flitig användning.
Det är möjligt att de börjat slarva på gamla dar.

"Det kanske är den fula loggan som gör det";-)

annars kan man ju köpa en vandringsryggsäck som tex Arcreryx el Norröna så slipper du sådant plus att du får bärkomfort...

ShoSho 6000

Jag har kompisar som har haft just den ryggsäcken och ingen har varit speciellt nöjd med kvaliten, men den har ju iaf ett rimligt pris till skillnad från Klättremusen, Norröna och Arcteryx.
Jag vet dock inget om andra Haglöfs modeller.

luleå och insco

att köpa en backpackingryggsäck för typ 3500-5000 kr som ni föreslår bara för att dess bärsystem är lite bättre verkar inte allt för begåvat. ryggsäcken kommer ju att tillbringa mer tid på tåg, flyg och bussar än på ryggen...
på resande fot föredrar jag dessutom lättåtkomlig packning före nått high-tech höftbälte... och isåfall är ju shosho den bästa, eller hur?

Lundhags

Du kanske skulle kolla på Lundhags V8 >70. Samma pris som ShoSho men bättre bärsystem och med en del smarta detaljer. Jag håller själv på att väljer mellan Haglöfs Victor och Lundhags V8.

Kolla http://www.lundhags.se

Mvh Martin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips