Trött på Haglöfs

Köpte för lite mer än en månad sedan en shosho 6000 för att använda som backpacking-ryggsäck. Den första bytte jag för att den sakna en söm till en av öglorna på axelbandet. småsak kanske, men köper man nåt för nästan 2000 ska det vara toppskick tycker jag. Fick en ny som jag snart fann fel på. På topplocket hade en felsydd söm perforera hela sidan, denna söm hade man sedan bara sprätt bort tråden från. Jag återlämnar även denna och för tredje gången tar jag med mig en ny ryggsäck från butiken. När jag provpackar denna märker jag att avbärarbältet är snett påsytt. det skiljer ca en centimeter vilket ger en viss lutning när man har den på ryggen. Småsaker kan tyckas men haglöfs har alltid stått för kvalitet hos mig. Så är inte fallet längre...
 
Enkelt fall,,,,reklamera...men varför har du inte upptäckt detta i affären?. För mig har haglöfs ryggor fungerat mycket bra genom alla år har dock aldrig haft nya SHO SHO.

MVH
Cristoffer
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Otur

Jag själv har haft olika storlekar på Sho Sho , jag har Climber ed 80 tight pro och en vanlig tight och har aldrig haft problem trots extremt flitig användning.
Det är möjligt att de börjat slarva på gamla dar.

"Det kanske är den fula loggan som gör det";-)
 
annars kan man ju köpa en vandringsryggsäck som tex Arcreryx el Norröna så slipper du sådant plus att du får bärkomfort...
 
ShoSho 6000

Jag har kompisar som har haft just den ryggsäcken och ingen har varit speciellt nöjd med kvaliten, men den har ju iaf ett rimligt pris till skillnad från Klättremusen, Norröna och Arcteryx.
Jag vet dock inget om andra Haglöfs modeller.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
luleå och insco

att köpa en backpackingryggsäck för typ 3500-5000 kr som ni föreslår bara för att dess bärsystem är lite bättre verkar inte allt för begåvat. ryggsäcken kommer ju att tillbringa mer tid på tåg, flyg och bussar än på ryggen...
på resande fot föredrar jag dessutom lättåtkomlig packning före nått high-tech höftbälte... och isåfall är ju shosho den bästa, eller hur?
 
Lundhags

Du kanske skulle kolla på Lundhags V8 >70. Samma pris som ShoSho men bättre bärsystem och med en del smarta detaljer. Jag håller själv på att väljer mellan Haglöfs Victor och Lundhags V8.

Kolla http://www.lundhags.se

Mvh Martin
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.