Trött i huvudet trots att det är kroppen som tränar, näringslära?

Hej!

Dagen (ibland dagarna) efter att jag tränat kan jag vara helt slut i huvudet men känna mig hyfsat pigg och alert i kropp och muskler, Det känns inte så logiskt borde väl vara tvärtom? Kan det ha med näring kost att göra, jag har låga fettvärden och hög ämnesomsättning men brukar å andra sidan kompensera med mycket smör socker och protein.

(Jag brukar träna långt och hårt fast inte så ofta istället)

Mikael
 
Spontant

låter det vätskebrist, dvs vatten.
Å andra sidan är ju socker en bov då det kräver vatten för att spjälkas så varför käkar du socker?
Grönt och frukt borde väl räcka med fruktos....
 
vatten dricker jag alltid, och de ggr jag haft vätskebrist så är det huvudvärk inte trötthet som gällt.

Hur motverkar man lågt blodsocker?

Mikael
 
Intressant fråga, jag har exakt samma symtom. Det har gått så långt att jag planerar mina arbetsdagar /privata göromål så att jag mest kan ägna mig åt rutinarbeten dagen efter hård träning.

Uppdatera hemskt gärna om du kommer till rätta med problemet.
 
Ändra träningssättet!

Varför inte pröva att ändra på träningssättet?
Kör lite oftare och kortare istället. Om det är uthållighetsträning du är ute efter behöver man ju inte köra långt och hårt, det är bättre med långt och lugnt!

Hälsn BM
 
Intressant fråga, jag har exakt samma symtom. Det har gått så långt att jag planerar mina arbetsdagar /privata göromål så att jag mest kan ägna mig åt rutinarbeten dagen efter hård träning.

Uppdatera hemskt gärna om du kommer till rätta med problemet.

Jag kom fram till att det förmodligen är epilepsin som jag tidigare haft som fortfarande ställer till problem, då problemen är av typisk karaktär samt i kombination med sena träningar och dålig sömn. Lösningen för min egen del blir därför främst bättre sömn men även undvika för mycket träning under för kort period.

Mikael
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...