Trident eller Rando pro

Ska köpa en ny skaljacka till vintern men har svårt att bestämma mig. Har kollat lite på haglöfs trident och rando pro nån som kan ge mig tips om vilken jacka jag ska ta, men ni får gärna komma med andra exempel??Ska använda jackan till att åka skidor och cykla i.
=)

mvh Elias

skal

Det beror väl på hur mycket du svettas och vad du ska göra: Båda plaggen är av windstopper-material där Trident är tunnare och mer (?) passande för högpuls-aktiviteter. Rando är mer kraftigt och därmed mer (?) lämpligt för mer kylslagna göromål.Jag tror inte att något av plaggen lämpar sig för långvarigt regn.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Håller med

Det blir nog användningsområdet och plånboken som får bestämma.

Med en liten plånbok men brett användningsområde, välj ett alternativ till Goretex såsom Rab Positron (eller varför inte Haglöfs Foss om du absolut vill ha grejor från den tillverkaren), d.v.s. hyffsade jackor för runt tusenlappen.

Med en större plånbok kan du välja Goretex och andra dyra material och tillverkare. Haglöfs nya LIM Ultimate för knappa 3000:- tycker jag verkar helt ok. Annars finns det en djungel av märken och modeller som kostar över 3000:-.

Tänk efter användningsområdet för jackan och gå sen in i nån butik och kolla in utbudet med krassa ögon.

/ g

Rando Pro

Fick tips av en som hette Mattias att köpa rando så nu har ja köpt en Rando Pro (skiljer inte mycke mellan Rando och Rando pro) för 1899 nersatt från 2699 för min plånbok är inte så stor. Har inte använt jackan än men är mkt nöjd med passformen. Annledningen till att jag valt haglöfs är att här i jönköping så finns det inte så många andra bra märken till skal jackor en haglöfs.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips