Triangeln i maj

Tjenare!
Jag är lite sugen på att gå Jämtlandstriangeln i början av maj, då det är enda gången jag har tid till vandring i år.
Funkar det att gå då eller finns det risk för snö eller högt vatten i bäckarna?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Ja, det där med snön är ett årligen återkommande gissel för oss som hellre vill vandra än åka skidor. Maj är ju tyvärr skidornas högsäsong i fjällen.
Om du fortsätter tåget västerut ifrån jämtland, eller ännu hellre flyger till Kristiansund som jag gjorde, finns ju "fjordruta" som alternativ, där är det nog minst snö men ändå rätt vackert.
En länk till min semester där: www.denhoganord.se/fjordruta15/fjordruta15.html

En bra snökarta där man kan välja datum och se snö , regn, vadsomhelst:
http://www.senorge.no/index.html?p=senorgeny&st=snow

Det såg verkligen helt fantastiskt ut, tror faktiskt att jag måste ta mig dit och vandra.
Jag kollade mest på bilderna så jag kan ha missat det, men hur lång var turen totalt? Och finns det någon bra karta över området, jag föredrar calazo men vet inte om de har karta där?

Tyvärr är det ju fortfarande maj och det lär vara rätt svårvandrat ändå... men mindre snö än i andra områden är det ju iaf. Hoppas att det löser sig för dig på nåt sätt. Någon irl karta vet jag inte, kanske dnt säljer? Jag brukar dock planera på nätet på ut.no .

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips