Treriksröset - Smygehuk avslutat

Så var min resa cykelresa från Treriksröset till Smygehuk slut. Efter att har cyklat 162 km från Osby till Smyge i otrolig hetta och halva sträckan i motvind så nådde jag Smygehuk kl 19:00. Det hela avslutades med skumpa som min tjej hade med sig.

Resan tog 21 dagar med 20 cykeldagar, totalt blev det 2460 km. Allt har gått bra sånär som på en sprucken fälg som byttes i Mora och en inflamerad häl som kurerades i Ludvika. Regn???? Vädret har varit otroligt fint med bara 7 h regn under min vakna tid.
Solen har lyst på mig varje dag.

Nu ska jag njuta av minnena, summera resan och titta på bilderna.

Stefan

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vi är oxå tillbaka efter vår resa Treriksröset - Smygehuk. 226 mil och 23 cykeldagar. Vi har klarat oss helt utan punkteringar, de sista 15 milen började vevlagret på Davids cykel att krångla och det måste nog bytas ut (hmm, ska inte ett nytt vevlager hålla längre än så?)
Tur i oturen vad gäller vädret, prognosen har till största delen varit mulet och enstaka skurar längs hela vägen vi cyklat. Vi har dock klarat oss från större och längre skyfall och lyckats cykla mellan skurarna.

/Lena

När det gäller vevlager så hade P1 konsument för ett tag sedan ett inslag om cyklar. En cykelrepartör i programmat sa att cyklar under 7000 kr har undermåliga vevlager och det finns t.o.m. billiga cyklar som har plastbanor i lagren och går de sönder är cykeln oreparerbar. Han uppmande folk att köpa cyklar som kostade minst 7000 kr eller över det.

Har ni en dyrare cykel så borde vevlagret lagas på garantin.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips