Trepassleden???

Hej alla glada!

jag undrar var den så kallade trepassleden går någonstans. Har hört att man behöver korsa en glacier, stämmer detta?

Mvh/ Kim Berglund

Kebnekaisefjällen

Det är vid fint väder en rolig led i nordsydlig riktning genom Kebnekaisefjällens mest alpina delar mellan Unna Räitavagge och Tarfala eller tvärtom via de korsande dalarna Kaskasavagge och Kuopervagge.

Finns mycket skrivet om den. Enklast är att avverka den på skidor vintertid. Sommartid är det oerhört stenigt.
Glaciären vid Pyramiden kan vara besvärlig om den är framsmält. Se gamla trådar t ex denna:

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=27242

Thure

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
tja grabben

tjena grabben!

Klättrat nått?

Jag å några polare ska gå trepassleden i slutet av Augusti i år, typ 28 el 29 tror jag. Häng på om du orkar!

tja johan

De skulle va grymt kul! vet inte om jag har tid bara. men de skulle jag gärna vilja!

får se då?!

ha d

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips