Trapper K2 Expedition - bra eller dålig kajak?

Jag tänker köpa en tvåmans kajak och vill då ha en modell som även har sittbrunn i mitten (förenklar lastning samt tillåter tredje person att följa med). Jag har tidigare erfarenhet av Albatross K2 som jag tyckte var en fin kajak, mycket stabil och relativt lättdriven. Den är dock en smula för dyr och jag har därför tittat på en Trapper K2 Expedition som bästa alternativet. Jag skulle vilja veta om någon har erfarenheter av denna kajak. De båda modellerna skiljer sig inte så mycket åt i längd och bredd och endast ett par, tre kilo i vikt (Trapper är lättare) men säljaren påstår att Trappern är betydligt mer lättdriven och lika stabil eller t.o.m. stabilare än Albatross. Dessutom är priset nästan 4000 kronor mindre.
Tacksam för svar!

Christian Nilsson, Helsingborg

En snäll kompis....

Trapper 610 är en snäll och trygg k2.
Kanske lite tråkig om man provat någon lite sportigare som Aleut sea eller liknande.
Men om man jämför med Albatross är det klart ett upp köp. Framför allt bekvämare och lite mer K1 känsla.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips